lördag 4 maj 2013

Ny säng

I torsdags tog vi bort ena spjälsidan på Felix säng. Han har sovit lika bra, om inte bättre efter det. Har inte heller, hittills iallafall, vart något problem att få honom att somna i sin säng på kvällen. I morse vaknade han strax efter kl 8, då sov Ella fortfarande, Tomas och jag låg och halvslumrade i sängen. Jätte mysigt när han kommer in på morgonen, och man inte behöver vakna av att han skriker. Idag på dagen har vi vart iväg på en loppis. Hittade en hel del till barnen. Klockan var strax efter tolv när vi var färdiga där. Jag var inställd på att det skulle ta den tiden, så jag hade tagit med mig korv med bröd till lunch. Eftersom Felix med all säkerhet skulle somna i bilen påväg hem, ville jag att han skulle ha fått i sig mat innan han somnade. Blev lunch ute i det gröna. Mysigt tyckte både jag och Felix. Tomas är inte så mycket för "picknick". Inte Ella heller, efter korvgrillningen ute för en dryg månad sedan när det blåste så mycket. Ella tjatade mest om att hon ville gå hem under hela lunchen. Så det blev inte en allt för lång lunch. Felix somnade i bilen precis som jag trott. Sov i sin säng drygt två timmar. Sedan kom han ut tassande från sitt rum. I kväll ska vi åka över till mina föräldrar och grilla med dem. Min bror kommer också. Lina (min syster) med familj kommer inte. De har Bobos föräldrar på besök.

På onsdag fyller han 2 år vår lille prins. I två har vi vart två barns föräldrar jag och Tomas, och Ella har vart storasyster i två år. Felix ska få en säng i present. Kanske vad man önskar sig som två-åring, men han behöver det. Kommer även få lite andra små saker av oss. Men det är sängen som är det huvudsakliga. Hoppas han kommer att sova lika bra i den. Spjälsängen ska vi lägga ut på blocket. Båda våra två barn har sovit i den. Men nu behöver vi inte ha kvar den. Tänkte sälja den med tillbehör madrassen, kudde, täcke och en del lakan till. Nästan med lite sorg i hjärtat som jag säljer den. Kommer ihåg, när jag höggravid tillsammans med min pappa, och Tomas satte i hop spjälsängen. Och nu är den färdig använd av oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar