tisdag 28 maj 2013

Skoltrött

Jag är så oerhört trött på att plugga nu. Ska bli så skönt med sommarlov. Tyvärr kan jag nog inte lägga ner pluggandet helt under sommaren, måste nog fila lite på magisteruppsatsen i sommar också för att hinna klart med den. Men jag kommer inte behöva sitta med den på heltid... Ute skiner solen, termometern visar på drygt 27 grader, och här sitter jag framför datorn. Fast egentligen borde jag skriva på min hemtenta som ska lämnas in på fredag. Jag är så gott som klar med den, men har lite till att fila på...När den är klar borde jag fortsätta med magister-uppsatsen... Men jag kommer inte i gång. Lämnade Ella och Felix på dagis strax efter nio, och sedan dess har jag försökt komma igång med skrivandet... Men hittar hela tiden annat så måste fixas med... Nu satte jag mig iallafall framför den bärbara datorn där jag har arbetena sparade... Men då km jag på att jag inte har skrivit något här på en vecka... Då bara måste jag göra det först, innan jag sätter igång med skolarbetet...

I fredags kväll jobbade jag. På lördagen var vi över till en kompis till mig på kvällen och åt middag. En trevlig kväll. Har lite kort därifrån som jag ska lägga upp här, men inte idag. Åkte hem strax efter kl 21.30. Båda barnen somnade i bilen på väg hem. Hoppades att vi skulle få lite sov morgon på söndagen. Ella sov till 9.30 ca. Men Felix vaknade redan vid 6-tiden och vägrade somna om :( Vid frukosten säger Ella:
-Mamma, ska du träna idag?
-Nej, de ska jag inte
-Nähä, ska du jobba då?
-Nej
-Ska du plugga då?
- Nej
- Vad ska du göra då?
- Vara med er...
-Jaha, vad kul.
Kanske jag är borta lite väl mycket när Ella tycker att det är konstigt att jag bara ska vara hemma?

På söndagen var vi över hos mina föräldrar. Vi firade Tomas i efterskott, och firade morsdag som var i söndags. Vi trotsade vädret, och grillade trots att regnet hängde i luften, men de gick bra. Åkte hem vid 21-tiden, så ytterligare en lite sen kväll för barnen...

Nu måste jag sätta igång och plugga. Ha en trevlig tisdag, ska försöka uppdatera här lite oftare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar