tisdag 21 maj 2013

BVC

I morse var jag till BVC med Felix, en extra koll eftersom Tomas inte tyckte att han kunde säga 8-10 ord när han var på 18 månaders kontrollen i november. Men det kan han aboslut nu. Han pratar en hel massa; roligt, läskigt, farligt, mamma, pappa, fågel... ja de mesta man säger härmar han, han säger även en del två-ords meningar. Så det ska nog lösa sig med hans tal :) När vi ändå var där passade vi på att mäta och väga honom. 86 cm lång, och 10.9 kg. Han är inte så stor vår killa. Varken vikten eller längde ligger på medelkurvan. Vikten ligger två kurvor under medel och längden en under medel. Men så har det vart för Ella också. Men Ella har alltid legat en kurva över medel. Men, men de viktigaste är ju att han följer sin egen kurva...

Efter BVC lämnade jag Felix på dagis, och sedan har jag suttit och skrivit på ett arbete som ska vara inlämnat den 31.a maj. Hade fastnat lite med det arbetet. Har letet vetenskapliga artiklar utan att lyckas hitta något som jag tycker passar. Men idag lyckades jag hitta en del. Så nu känns det bättre. Nu ska jag ta och börja med maten. Ikväll ska jag iväg på ett spinningpass. Blev alldeles för mycket onyttigheter i helgen. Som tur är syns det inte så mycket på vågen, men har heller inte gått ner något sedan förra veckan.... Bådar inte gott för kryssningen i sommar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar