söndag 19 maj 2013

Söndag

Så var det söndag igen, efter en trevlig och nälbehövlig helg. Jag började helgen med att jobba ett extra pass på mitt extra jobb. På lördag fm åkte jag och barnen iväg till en i min mamma-gruoo(Felix mamma-grupp) Alla kunde inte komma, så vi var 3 mammor, och 5 barn. Ella var äldst, och den yngsta är förr i juli -11. Bjöds på pannkaka till lunch, och sedan fika. En riktigt trevlig fm. Jag och barnen åkte hem strax efter kl 13 för att Felix skulle få sova, han hade vart vaken sedan kvart i sex, Han somnade i bilen påväg hem. På kvällen kom Mats och Natalie över. Tittade på Eurovision songcontest. Ingen av oss var nog jätte intresserade egentligen, men det är kul att ha sett så man hänger med lite på diskutssionerna som kommer efteråt :) Efter en trevlig kväll åkte de hem strax efter kl 23. Barnen la vi vid 21, så Tomas och jag hoppades verkligen på lite sovmorgon... Men icke. ELla kom in till oss vid 3-tiden, men hon somnade snabbt om i sin säng, vilket jag också gjorde, jag vaknade av att jag hörde att Felix var vaken, och för att han inte skulle komma in och väcka Ella, gick jag upp. Efter blöjbyte och en flaska välling la vi honom i vår säng mellan mig och TOmas i hopp om att han skulle somna om... Men icke... Så ingen sov morgon här inte. Idag har vi vart nere vid en park här i närheten. Ella fick cykla ner dit, hon har verkligen blivit mycket duktigare på att ckla bara på de senaste veckorna. Väl nere i parken ville Felix också pröva Ella cykel.
I morgon är det måndag igen. Jag och Linda har två intervjuer till vår magisteruppsats bokade i SÖdertälje i morgon... Ska ta och lägga barnen nu, sedan ska jag och Tomas sätta oss i soffan och titta på en film som Mats och Natalie tipsade om igår. Avslutar med att lägga upp lite bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar