söndag 12 maj 2013

Min tur....

Igår på dagen var vi iväg hela familjen till Akalla 4-H gård, min syster m familj och två kompisar m familj var också med dit. En lyckad fm, med mycket lek, titta på djuren( grisar, geter, höns, kaniner). Vi hade med oss korv som barnen fick till lunchinnan vi åkte hem. Jag hann även gå på ett träningspass vid 13-tiden, och efter det sätta mig och skriva ut intervjun som vi höll i onsdags. På kvällen var jag iväg till en kompis, bombade bjudit in 8 stycken tjejer. Hon bjöd på snittar och annat tilltugg. En riktigt trevlig kväll. Blev en del vin att dricka, men ingen jätte mängder. Tomas var hemma med barnen, tillsammans med Mats. Jag var hemma vid 1- tiden, hann knappt lägga mig i sängen innan Ella kom. Jag gick med Ella in till henne, så sov vi tillsammans i hennes säng. Jag låg och frös hela natten, drömde om att jag tog tempen som visade 39 grader. Vaknade vid 9- tiden med fruktansvärt huvudvärk, och kände mig så trött. Konstigt att jag skulle bli så bakis?!? Visst drack jag en del vin igår, men inga sådana mängder... Tog Alvedon för huvudvärken. När jag efter ett tag började svettas, började jag fundera på om jag kanske var sjk, kanske var bakis. Tog en temp som visade 38.3, o de efter att jag tagit Alvedon.... Kanske är de samma som Ella hade i början på veckan? Hon hade feber, och sov bort hela måndagen. På tisdagen var hon feberfri, och full av energi. Kan hoppas att det är samma för då kan jag nog ta mig till Södertälje för intervjun i morgon kl 10. Idag har jag sovit hela dagen, vaknade till vid halv fem...
Ella har inte skött magen å flera dagar. Blir ofta så kär hon blir sjuk. Vi har skjutit på detta med klyx några dagar, jag tycker att det är så jobbigt att ge henne det. Men idag vågade vi inte vänta längre, tror inte hon skött magen sedan i mån eller så. Hon blev ledsen när jag gav henne klyx, men inte lika hysteriskt leden som hon blev när hon var mindre och fick klyx. Hon var lite ledsen ett tag efteråt också. Men de släppte ganska fort, och sedan har hon skött magen flera gånger efter det.... Hoppas de dröjer länge(eller kanske aldrig mer) tills jag behöver ge henne klyx igen....

Ikväll ska Tomas på bio med Bobo(min systers sambo, är det de som kallas svåger?) Evil dead tror jag de var som de skulle se. Jag hoppas Tomas hinner lägga barnen, iallafall Felix innan han går... Nu ska jag sluta ögonen, och försöka sova ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar