lördag 1 december 2012

Julpynt

I morgon är det första advent. Ute är det flera minusgrader och ett tjockt vitt täcke på marken. Jag gillar snö. Blir mycket ljusare ute. Även om man inte gillar snö så är väl ändå snö att föredra jämfört med hur vädret var i början av denna vecka. Regn, och ca 5 plusgrader. Jag hade velat komma ut med barnen och leka i snön på fm. Men Felix var så snorig, och hostig och med en feber på över 39 grader var jag inte så sugen på att ta ut honom i den kalla vinter luften. Vi(jag och barnen, Tomas har jobbat idag) har vart inne hela dagen. Felix vaknade till strax efter sju i morse men somnade om ett tag efter en flaska välling. Strax före kl 8 tog jag upp honom. Ella (som för övrigt sovit hela natten i sin säng) vaknade vid halv nio. Frukost och lite lek, sedan satte vi oss ett tag i min och Tomas säng. Dröjde inte länge innan Felix höll på att somna. Flyttade då över honom till hans säng, kl var då runt halv elva. Passade på att plugga lite när han precis somnat. Hann med flera tvättmaskiner, lunch, julpyntning, innan han vaknade vid halv fyra. En gång vaknade han till under den tiden, men somnade snabbt om efter en flaska välling. Det märks verkligen på honom att han inte är frisk just nu. Han har inte alls samma ork som vanligt. Vid sex tiden började han bli trött igen. Gick runt med en kudde och en filt och/eller sig på golvet med detta där jag var. Vis sju tiden la jag honom han somnade då utan protester. Hoppas han sover lugnt hela natten.

Lyssnade på Ella tidigare idag när hon lekte med sina dockor. Är riktigt roande att lyssna på henne
- kom nu hjärtat
- Ok raring
-Snart älskling
Osv, låter så sött. Fick höra från personalen på dagis att Ella och några tjejer hade enväldig samma ord när de lekte med Barbie på dagis.

I morgon har Tomas tar Tomas ut en föräldrar dag. Planen är att någon av oss ska komma ut lite med Ella så hon får leka lite i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar