fredag 14 december 2012

Tenta och sjuk

Satt och pluggade hela dagen igår, med ett avbrott för träning mitt på dagen. Träningen gick riktigt bra, första gången jag fick till att träna denna vecka, så jag var ordentligt taggad. Hämtade barnen på dagis vid fyra tiden, och efter det blev det inge mer pluggande. På kvällen började känna av halsen, jaha, en förkylning på G. När jag gick och la mig frös jag. La mig under duntäcket men mjukisbyxor, strumpor och ett nattlinne... Frös ändå, började även få huvudvärk. Innerst inne förstod jag ju att jag höll på att få feber, men jag ville inte ta det till mig. Jag skulle ju skriva tenta, och som jag nämnt tidigare så behöver jag verkligen de högskolepoängen som det skulle ge. Så jag försökte in i det längsta förneka min frossa. När jag senare vaknade av att jag låg och svettades så tog jag det som enbart positivt, då var febern påväg ner. Tankarna som snurrade var att jag måste göra tentan... När klockan ringde vid kvart över sju gick jag upp för att duscha. Frös, huvudvärk, yrsel, började inse att jag inte skulle klara av att ta mig kommunalt till Flemmingsberg för att skriva tentan. Hör av mig till Linda och Frida som jag skulle ha sällskap med och skrev att jag inte skulle komma iväg. Fick då ett gulligt sms av Linda där hon skriver att hon kan ta bilen och plocka upp mig, så skulle jag slippa så och trängas med folk på tåget. Efter två Alvedon bestämde jag mig för att nappa på Lindas förslag. Väl i skolan hade alvedonen fått full effekt, så jag frös inte, och hade inte liks kraftig huvudvärk. Satt i närmare fyra timmar och skrev. I slutet började jag frysa igen, och huvudvärken kom smygande tillbaka. Tog 2 Alvedon till. Väl hemma igen visade tempen 38.5 helt färdig i kroppen kryper jag ner i sängen igen. Men är iallafall så glad att jag skrev tentan. Nu kan jag bara hoppas att jag klarade den också, så att det faktiskt var värt att ta sig till skolan trots febern...

Jag skulle ha gått ut och ätit med två kompisar ikväll, har vart planerat sedan ett tag tillbaka. Så verkligen framemot det, men istället blir det att tillbringa kvällen i sängen...

Nu är Tomas påväg till dagis för att hämta barnen, båda barnen är relativt mammiga just nu, så de lär ju krypa upp i sängen till mig när de kommer hem. Får se om vinkels familjen ligger däckade på söndag, eller om barnen och Tomas klarar sig. Kan ju hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar