lördag 29 december 2012

Mycket lek





Lite nya bilder bara till att börja med, eller nya och nya, ca 2 veckor gamla bilder, men iallafall. I morgon ska vi över till mina föräldrar på släktträff. Mina kusiner med respektive och barn. Fast de tär bara min ena kusin som har barn, men den andra kommer med sin... ja vad säger man, flickvän låter som när man var tonåring och var tillsammans med någon, fru är hon inte för de är inte gifta, tror itne de är förlovade heller, men de bor i hop, så vi säger väl sambo då ;) Ska bli roligt att träffa dem. Inte så ofta jag träffar mina kusiner, eller Ella och Felix träffar sina sysslingar:)

Tomas har jobbat i går och idag. I går var jag med barnen till " Stor och liten" ett lekland som ligger här i närheten. Var där tillsammans med en kompis och hennes två barn. Vart en riktigt trevlig fm med mycket lek för båda barnen, och jag hann iallafall prata lite grann med min kompis. VI stannade och åt lunch där, ingen direkt lugn lunch med fyra barn under mellan 1 1/2 och 4 år, men det gick bra :) Felix somnade i bilen påväg hem därifrån vid halv två. Ella höll sig faktiskt vaken hela vägen.
Idag kom en annan kompis över med sin 2 barn, en flicka som är drygt 1/2 år yngre än Ella och en flicka som är 1 år yngre än Felix. Ella och den stora flickan var lite blyga för varandra först, är inte säker på om de har träffats förut? Vi har mest träffats när jag har vart mamma ledig, och då när Ella har vart på dagis.Men det dröjde inte så länge innan de tinade upp och sedan lekte de riktigt bra med varandra. Hoppas vi får till en träff snart igen. För hur det än är, och även fast det självklart är trevligt för mig också att träffa lite vuxna när jag är själv med barnen så uppskattar även barnen att hitta på saker.

Har faktiskt hunnit plugga lite idag också. Tror att jag ligger relativt bra till. Måste fin justera lite på båda arbetena, men jag ska nog inte behöva sitta på kvällarna efter att barnen har lagt sig för att plugga. Om jag ser till att plugga medan Felix sover, och ser till att sitta ordentligt på onsdag när mina föräldrar ska ha hand om barnen så borde jag hinna. Kanske inte ens behöver be mina föräldrar att ta barnen även på torsdagen som det var planerat från början, Tomas jobbar nämligen onsdag och torsdag...

Snart är det nyår. Det ska vi fura med med syster och hennes familj. Mats ( Tomas bror) och hans familj skulle också ha kommit, men de fick förhinder ås de komme röver dagen efter istället. Om jag inte hinner skriva något mer innan nyår, så önskar jag er alla ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar