tisdag 11 december 2012

Pepparkaksbak

På fredag är det dax för tenta igen. Kan inte påstå att jag längtar... Eller jo på sätt och vis gör jag det, skönt att ha det gjort. Fick bara lite för mycket press på mig när jag fick meddelande från CSN ang min ansökan om studielån även till vårterminen. Men för att det ska beviljas måste jag ha klarat av minst 75% av poängen under hösten, vilket är 22 högskolepoäng. Än så länge har jag 15. En termin är 30 hp. Klarar jag tentan på fredag har jag 22 hp, och med andra ord inga problem, men om jag inte klarar den så hänger det på tentan jag har i mitten av januari. Då får jag ev inga pengar från CSN förenas i februari. Lite för länge att vara utan pengar... Så det gäller att jag klarar av tentan på fredag ;-)

I lördags var vi över hos mina föräldrar och bakade pepparkakor. Jag och Ella åkte kommunalt dit. Planen var att vi skulle börja baka runt kl två. Felix brukar sova mellan ca 12-15, så får att han skulle få sova ut så åkte Ella och jag buss, och Tomas och Felix kom lite senare med bilen. Efter pepparkaksbaket bjöd mamma och pappa på middag. En trevlig dag/kväll.

I morgon är det Lucia-firande på Ellas avdelning. Klockan 15. Ella har velat fram och tillbaka ang att vara lucia, eller pepparkaksgumma. Men nu blir det nog Lucia, har strukit hennes lucia-linne och hängt upp den i hallen. På Felix avdelning är det Lucia-firande på torsdag, halv åtta på morgonen. Nu när jag har suttit hemma och pluggat har jag lämnat barnen på dagis vid kl 9. Vi har då vaknat runt kl 8. Så halv åtta, känns väldigt tidigt. Men det är väl lika bra de och jag vänjer oss. Nästa vecka har jag föreläsning varje dag 9-16. Då måste jag lämna barnen mellan kvart över sju och halv åtta. Hursomhelst, Tomte-Nisse ska Felix vara :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar