onsdag 12 december 2012

Luciafirandet

Idag har jag suttit och pluggat med 2 klasskompisar hela dagen inför tentan. Känns somnat börjar greppa detta nu. Har i morgon på mig också att plugga, sen är det bara att hoppas att så mkt som möjligt har fastnat.

På eftermiddagen var det dax för luciafirande på Ellas avdelning. När Tomas lämnade barnen i morse lämnade han även, lucialinne, lucia-krona, rött sidenskärp. Men när hon kommer in med de andra i luciatåget såg vi henne först inte. Tittade efter en Lucia. Men tillslut såg Tomas henne... Utan krona, och utan det röda siden skärpet. Hon hade inte velat ha dem på sig. Kronan tyckte hon var för stor, och skärpet ville hon av någon anledning inte ha. Men hon var söt ändå :-) jag är en sån blödig mamma som känner hur mina ögon vattnas när jag ser mitt barn i luciatåget.( jag vet att jag inte är ensam om det, såg minst en mamma till med inte helt torra ögon) I morgon är det dax för lucia firande på Felix avdelning, får se om jag lyckad hålla ögonen torra då :-)

Ikväll har vi vart över hos min syster ett tag. Vi åkte över dit direkt efter dagis. Kom hem för ett litet tag sedan. Ska sitta i soffan ett tag innan det är dax att gå och sova. Ingen sovmorgon i morgon. Ska vara på Felix avdelning senast halv åtta i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar