söndag 16 december 2012

Julgrans-tradition

Det går långsamt framåt med mitt tillfrisknande. Idag har jag inte behövt ta någon Alvedon, febern har legat strax över 38, mot 39.9 som den visade igår morse. Blir ingen skola för mig i morgon. Hoppas att jag ska vara feberfri i morgon och ev orka mig iväg till skolan på tisdag. Än så länge håller sig resten av familjen frisk... Hoppas att det håller i sig.

När jag var liten, eller liten och liten när jag bodde hemma hos mina föräldrar, alltså från att jag var liten tills jag flyttade hemifrån som 21-åring, så klädde vi alltid julgranen, den 23.e december. Lite tradition över det hela. Mamma brukade ha en julskinka i ugnen. När granen var färdig klädd, och skinkan färdig så fick vi varsin skinksmörgås :-) När Tomas redan igår började prata om att ta in vår gran kände jag hur starkt mitt motstånd mot detta var. 23.e ska granen in. Inte senare och inte tidigare. Men han var lika envis han, men jag gav mig inte helt. Så igår kom den inte in iallafall... Men idag, kom granen in. Fint blev det, kan ju vara lite synd att inte ta in den förens den 23.e, är ju inte så länge man har den inne. Hoppas bara den överlever julen och nyår, känns som det viktigaste. Felix var inte helt förtjust i granen. Gick lite för nära den och tyckte det stacks lite i ansiktet. Lika bra det, då kanske han inte går för nära den i fortsättningen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar