onsdag 5 december 2012

Massor med snö...

Felix mår nu mycket bättre, men han äter fortfarande inge vidare. Inte ens vällingen har vart något säkert kort. I går kväll när det var ax för kvälls välling drack han bara ca 1/2. Men somnade iallafall utan problem. Jag somnade strax efter kl 23 i går. Vaknade med ett ryck vid 4- tiden av att Felix skriker. När jag kommer in i hans rum, sitter han upp med nappen i handen. Jag tar upp honom och håller honom i famnen, då lugnar han sig på en gång. Står så ett tag, säger sedan till honom att jag ska gå och göra i ordning välling. När jag lägger ner honom i sängen börjar han skrika igen. Välling var ordning gjord stod i kylen, 45 sekunder i micron och sedan tillbaka in till hans rum. Då hade han på den minuten detta tog hunnit bli riktigt arg, så när jag kommer i. Till honom kastar ha sig ner i sängen igen, och jag får först inte lyfta upp honom. Väl uppe ur sängen, vägrade han ta vällingen, han ville ner på golvet. Jag ha stängt dörren till hans rum för att han inte skulle väcka Ella och Tomas med sitt skrik. Han går fram till dörren pekar på den och visar tydligt att han vill ut ur sitt rum.jag öppnar dörren, och hamster omedelbart mor vardagsrummet och soffan. Tillslut tar han iallafall vällingen, dricker ca 1/2 flaskan sedan ville han inte ha mer. La tillbaka honom i sängen utan några protester. När jag la mig i sängen somnade jag snabbt om. Nästa gång jag tittade på klockan visade den 7.50, både Ella och Felix sov fortfarande i sina sängar. Ella vaknade vid tio över åtta, och Felix vid halv nio. Jag ringde till dagis och frågade om de skulle göra något särskilt på em, eller om det var ok om Ella kom runt halv tio istället, så vi inte skulle behöva stressa på morgonen. Men tanke på snöovädret som dragis över oss idag, så var det inga uteaktiviteter planerade på dagis. Lämnade Ella vid halv tio, sedan hem med Felix som inte är helt frisk än. I morse visade tempen 37.5, efter lunch vilan 37.2, men när det var dax att sova nu på kvällen visade tempen 38, men då hade han hållet i gång för fullt hela kvällen. Få se vad tempen visar i morgon. Men imorgon får han vara hemma från dagis, Tomas VAB.ar, lutar åt att han bara för säkerhetsskull får vara hemma på fredag också. Hoppas han kan få hålla sig frisk ett tag nu. Trött på alla sjukdomar...

P.g.a. Snöovädret idag har det vart mer eller mindre kaos i kollektiv trafiken, som tur är har jag inte behövt ut i dag, men Tomas hade klarat sig bra till och från jobbet iallafall. Hoppas jag har samma tur i morgon när jag ska till skolan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar