torsdag 6 december 2012

Snö gris

Vädret har vart något bättre diagnos i går. Jag tog en buss tidigare i morse för att ha lite marginal med tiden. Föreläsningen började kl 9. Brukar åka med en buss som går 7.36, i morse tog jag bussen 7.25. Bussen var i tid, men med pendeln var det värre, tåget mot Tumba(går via Flemingsberg) var inställt. Tågen som gick från Spånga gick bara till centralen, och vände sedan. Men tågen mot Östertälje gick som vanligt, så byte vid centralen, kom till skolan i god tid, hemresan gick ungefär lika smidigt. Vädret har som sagt vart bättre i dag jämfört med igår... Men det har snöat lite även idag. Jag var hemma strax före kl fyra, så jag gick och hämtade Ella. Väl hemma föreslog Tomas att han och Ella skulle gå ut och göra en snögubbe, först ville hon inte, men med lite övertalning så gick hon med på det. Medan de var ute började jag med middagen. Efter ca 1/2 timme kommer de in igen. Tomas ber om värmeljus och tändstickor och sedan går han ute igen. Jag frågar Ella om det var kul att bygga snögubbe. Svaret jag fick var;
-Det blev ingen snögubbe mamma. Den er ut som en snö-gris.
Jag tittade då ut genom fönstret ordentligt, för att se vad det var far och dotter hade åstadkommit, som enligt Ella såg ut som en "snögris" och ok, som en snögubbe såg det inte riktigt ut. Men inte heller som en gris. Det blev en stor snölykta. Så just nu brinner det en snölykta ute på vår gård :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar