onsdag 26 december 2012

Annandag jul

Julen gick lika fort i år som den brukar. Jag jobbade på dagen. Gick hemifrån vid 7-tiden. Då hade jag hunnit ge Felix en flaska välling och sedan lägga honom i sängen igen. Han hade vart nöjd där till runt halv åtta, då han hade protesterat och väckt Tomas. Men vid den tiden var jag redan på jobbet. Efter lunch åkte Tomas och barnen över till mina föräldrar. Felix somnade i bilen och fortsatte sova när Tomas bar in honom och la honom i sängen. Min pappa hämtade upp mig på jobbet strax före kl 14. Sedan bar det av hem till mina föräldrar för att fira jul där tillsammans med mina föräldrar, min bror, och min mormor och en vän till henne. Min syster var hos sina svärföräldrar. Traditions enligt satt vi alla framför tvn vid kl 15 för att se Kalle Anka. Ella uppskattade Kalle. Vi andra gicknlite fram och tillbaka mellan tv.n och köket. Framåt halv fyra börjar Ella fråga när tomten skulle komma. Min pappa som hade fått hedersuppdraget att vara tomte var inte helt nöjd över detta. Ella hat tidigare år blivit så rädd när tomten kommit, så han har i storsett fått vända i dörren. Men i år gick det mycket bättre. Tomten fick t.o.m en kram av Ella. Felix var lite mer avvaktande, men när tomten hade ett paket till honom gick han fram till tomten och hämtade sitt paket. Men någon kram fick tomten inte av Felix. Mycket paket till barnen var det, men tomten stannade inte hela tiden, utan de flesta julklappar fick vi dela ut utan tomten. Efter julklapps utdelningen var det dax för mat. Min favorit på julbordet i år var; skinkan, revbensspjällen, Janssons, och självklart sillen. Barnen åt köttbullar och prinskorv.
Framåt åtta-tiden var det dax att lägga Felix. Men det gick inge vidare. Försökte lägga honom i resesängen som han skulle sova. Oj så han skrek. Vi gav upp rätt snabbt. Han fick komma upp och vara med ett tag till. Han var på bra humör. Framåt 22-tiden började han bli grinig, gjorde en flaska välling till, som han fick dricka i sin säng. Den gången gick det bättre, och han somnade utan protester. Ella var vaken till elva tiden, då gick jag och la mig med henne. Felix sov lite oroligt, vaknade till vid 1-tiden, men då var Tomas och Mange fortfarande vakna, så Tomas gav Felix välling och då somnade han om. Vaknade igen vid 6 tiden, men somnade om efter en flaska välling, och sov sedan till 9-tiden.
Juldagen snöade det, barnen hade fått en kälke i julklapp av mormor och morfar som vi ville inviga. Båda barnen uppskattade kälken, så bara snön får ligga kvar blir det mer kälåkning :-) Vi stannade och åt middag med mina föräldrar igår, åkte hem strax före kl 19. Vid 20-tiden sov båda barnen, och Tomas och jag fick en lugn kväll i soffan.
Idag har vi inte gjort något speciellt, har plockat ordning lite här hemma. Jag kom iväg på ett spinningpass, och har sedan pluggat på em. I morgon ska jag jobba igen. Sedan har jag inga fler arbetspass inbokade. Måste hinna. Plugga också. Har två arbeten som ska vara klara den 3.e januari....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar