fredag 24 juli 2009

Vad händer?!

Vår kära lilla dotter som under en längre tid låtit oss sova till iallafall halv åtta åtta, har nu börjat vakna tidigare och tidigare... Igår vaknade hon strax efter kl 07. Idag vaknade hon 06.30... Försökte att bara flytta över henne till vår säng, men det gick inge vidare. Så jag fick gå upp och leka med henne, och sedan ge henne gröt. Igår var hon jätte grina på fm. Tillslut satte jag mig ner och ammade henne, jag som så gott som slutat amma. Då lugnade hon sig och tillslut somnade hon, strax före halv tio, så tidigt har hon inte somnat på fm på länge. Just nu är klockan halv tio och än så länge är hon vaken. Tomas ska ta en promenad med henne medans jag åker för att besikta bilen, hoppas verkligen att den går igenom, vi har ju inte ens haft den i 1 år än...

I går på dagen åkte vi över till ett par kompisar som precis har flyttat till hus. Satt och pratade på deras altan med våra små barn i famnen, eller lekandes på en filt på altanen. Blev även ett dopp i deras pool innan vi begav oss hemåt.

Nu närmar sig kvällen , natten då jag för första gången ska vara i från Ella. Barnvakt har vi haft åt henne några gånger, men hon har aldirg sovit borta 1 natt. Tomas och jag ska på 40-års fest på lördag och då ska Ella vara hos mina föräldrar tillsammans med min syster. Ella kommer även att sova kvar där, så hämtar vi henne på söndagen... Jag kommer säkert sakna henne massor...

1 kommentar:

  1. Hur gick övernattningen? Hoppas du hade kul på festen! KRAM

    SvaraRadera