torsdag 16 juli 2009

minisemester

I går var det planerat att vi skulle åka med mina föräldrar i deras båt, fira mammas födelsedag ( 21:e juli ) i förskott eftersom de troligtvis är borta då. Men dessa planer blev av olika anledningar inställda. På dagen åkte Tomas, Ella, min syster och jag tillbabyland för att köpa en ny bilbarnstol till Ella. Vi hittade en där färgen var utgående så vi fick den till nedsatt pris; 2995 istället för 3495 ( tror jag att den hade kostat tidigare. Men precis när vi har bestämt oss så frågar jag om det finsn någon gräns för hur tidigt man kan börja med dessa stolar? Ja rekomendationen är från 9 kg. Vår lilla plutta väger knappt 8 kg än. Men vi köpte stolen ändå, men fortsätter med babyskyddet ett tag till. Hon har ju inte växt ur den än. Stolen vi köpte kan hon ha upp till 6 år. Den går även att ha framåtvänd när hon blir större. Just nu står stolen hos mamma o pappa tills vi ska byta till den :=)
I går kväll var mina föräldrar, och min syster över här på middag. Blev en riktigt trevlig dag trots ändrade planer.

Idag har jag vart vid stranden med Ella. Lina och hennes son Pelle var där också. Tomas stannade hemma här tillsammans med sin bror. tackvare att vädret inte var helt på topp, (var en del moln, kom tom några regnstäng på em) så var det inte så mycket folk där. Skönt. Var hemma vi dhalv sex. Då grillade vi på vår elgrill. Gott.

I morgon bär det av på lite minisemester. Ska hälsa på en kompis till mig i Härnösand och sedan vidare till Östersund för att hälsa på Tomas farmor. Om jag har möjlighet så ska jag försöka uppdatera här. Men hinner jag inte så glöm inte bort oss... Jag lovar att skriva igen nrä vi komemr hem.

Hörde på nyheterna nyss när jag lyssnade med ett halv öra att en ung killa ( tror han var 22 år ) ligger i respirator efter att han smittats med svininfluensan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5522398.ab
Läskigt, en ung frisk kille... Läser man den här artikeln så nämns det att han fått lugninflammation, och att det är därför han hamnat i respirator. Usch läskigt detta... Nu ska jag sluta läsa läskiga nyheter för idag och sätta mig och läsa min bok som jag fått låna av min kompis. Den verkar riktigt bra, än så länge har jag bara läst 20 -20 sidor, men gillar den redan :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar