onsdag 22 juli 2009

Hemma igen efter bilsemester

Så var vi hemma igen efter vår bilsemester norrut i Sverige. Vi startade i fredags vid 11 tiden. Hann inte köra så långt innan Ella somnade. Vaknade till strax innan Gävle så vid Gävle bro stannade vi för lunch. Tomas och Ella innan vi gick in för att äta lunch. Färden fortsatte sedan norrut. Vi stannade till några gånger för att stracka på benen och för att ge Ella lite att äta. Vid 17-tiden var vi framme i Härnösand. Sista biten sov Ella :=)


I Härnösnad bodde vi hos en av mina bästa vänner som flyttade dit i maj för kärleken. Hursomhelst så var vi vkar hos dem till söndag. Hade jätte trevligt. På lördag kväll stannade Tomas hemma själv med Ella medans jag och Jenny ( min kompis som vi bodde hos) gick ut och tog några glas vin. På söndagen gav vi oss iväg igen, mot Östersund för att hälsa på Tomas farmor. Vi kom fram till henne vid fyra tiden, hon bjöd då på middag och fika. Natten mellan söndag och måndag tillbringade vi på ett vandrarhem i östersundNatten till tisdag hade vi bokat ett rum på ett vandrarhem i Huddiksvall. Vi tog en liten omvåg förbi Vemdalen påväg dit och gjorde en snabbvisit hos Tomas farbror som har en stuga där. Vi kom till Huddiksvall vid halv nio. Då var det bara att bäda sängar och sedan lägga Ella.


Ella på rummet i Huddiksvall, strax innan vi skulle åka.


Tomas och Ella på Campingen där vandrarhemmet i Huddiksvall låg. Tyvärr hade vi ingen större tur med vädret under vår bilsemester. Så det blev inget bad. Ella har sovit bra på nätterna hela tiden. I resesängen som vi lånade med av mormor och morfar. Nu är vi hemma igen och rutinerna återgår till dem vanliga. På lördag ska Tomas och jag på 40-års fest. Min syster och ev mina föräldrar ska då passa Ella. Blir 1:a natten som vi sover borta från Ella. Känns lite kostigt... Nu ska jag börja med middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar