måndag 13 juli 2009

trevlig helg


Vilken trevlig helg vi har haft :=) fredagen har jag redan berättat om. Lördagen började jag med att gå och träna på fm, Tomas tog en promenad med Ella för att hon skulle somna. Vilken gick lättare än i fredags :=) Han stannade till hos sin barndomsväns föräldrar och blev bjuden på fika. När jag kom hem fårn träningen hade han inte kommit hem än.

När Ella vaknade igen efter sin fm lur fick hon lite lunch, och sedan fick hon leka lite i sin gåstol.
Ser hon inte ganska kaxig ut?! Gulligt nu. Mindre gulligt när hon använder den blicken som tonåring :=)

På kvällen åkte vi över till ett par bekanta som vi träffade när vi var på Kanarie öarna hösten 2007. De bor i Nynäshamn så det var en bit att åka. Men med hjälp av GPS så tog vi oss dit utan några större beymmer. Väl där bjöd de på god mat. Togs även en hel del fina kort på Ella :=).





La Ella i hennes vagn strax före kl 21 och hoppades på att hon skulle somna. Var lugn och tyst ett tag. Men efter ett tag började hon protestera. Ställde då vagnen bredvid fotöljen och gungande vagnen fram och tillbaka... Det fungerade och efter ett litet tag så sov hon så snällt. Vi åkte hem runt kl 23, Ella vaknade till när vi flyttade över henne till bilbarnstolen, men somnade ganska snabbt igen när vi började köra. Väl hemma vaknde hon till igen stackaren när vi flyttade över henne till sängen, men även då somnade hon om snabbt igen.


Igår tog vi en promenad på fm för att få Ella att somna. På kvällen var vi bjudna hem till Tomas arbetskamrat och hans tjej. De har en stor hund ( minns ej rasen, men carro sa att hon vägde ca 42 kg) Ella satt sin sin matstol som vi hade tagit med oss och var väldigt intresserad av Benji ( hunden heter så) klappade honom några gånger.




Benji var så snäll, han var inte alls på Ella. Om hon visade att det var lite läskigt så gick han därifrån. De var SÅ söta tillsammans. Tyvärr gick det inte lika bra att få Ella att somna i vagnen som det gjorde i lördags. Hon tom satte sig upp själv i vagnen för första gången.




Tillslut gav vi upp. Så hon fick vara uppe tills vi åkte hem runt halv tio. Somnade ganska snabbt i bilen. När vi var hemma flyttade jag över henne till från bilen till hennes säng och hon vaknade inte av det.

I morse när Tomas skulle gå till jobbet puttade han på mig och sa " Hon ligger på mage och sover" Är nog bara för oss att inse att hon ingen pytte bebis längre, hon kan sova på mage nu utan att det är någon fara. Jag somnade om när Tomas hade gått. Vaknade igen strax före åtta. Då sov Ella fortfarande. Hon vaknade vid kvart över åtta ca. Då hade hon vänt sig och låg på rygg igen. Nu försöker jag få henne att sova lite middag. La henne vid kvart i elva. Nyss när jag kollade strax före halv tolv så var hon fortfarande vaken... Ska kolla henne igen nu.... Nu sov hon, på rygg.... men inte som jag lade henne för ca 1 timme sedan. Nu låg på hon på tvären i sängen :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar