måndag 27 juli 2009

barnvakt och 40-årsfest

Så var helgen över. Tänk vad fort det går... I fredags var jag och Ella över och grillade hos en kompis tillsammans med mina föräldrar och min syster. Tomas hade några kompisar över här hemma på kvällen. Ella och jag sov över hos mina föräldrar. Ella sov i samma rum som sin moster. Jag tyckte att det skulle kännas skönt att se att det fungerade bra innan vi lämnade henne på lördagen när vi skulle på 40-års fest. Det gick jätte bra. Jag sov i ett annat rum så att min syster bara skulle kunna komma och säga till mig om det inte fungerade. Hon kom aldrig :=) Ella hade sovit till strax efte rkl 07 och sedan gick de upp. Jag sov till runt kl 09, skönt med sov morgon. Jag stannade kvar hos mamam o pappa till strax efter kl 14. Sedan åkte jag hem för att gör mig ordning till festen på kvällen. Kände konstigt att åka ifrån Ella. Men samtidigt kändes det skänt att jag visste att det hade gått så bra tidigare på dagen. Väl hemma var det lite blandade känslor. Skönt att kunna göra mig iordning utan att behöva roa och ta hand om Ella, skönt att få lite egen tid jag och Tomas. Men samtidigt VÄLDIGT tomt att inte ha henne här.
40-års festen var lyckad. Tror att vi var ca 55 -60 gäster. Bjöds på god mat och dricka, och trevlig stämning. Jag ringde faktiskt bara hem 1 gång under kvällen, fast det berodde mest på att min kära syster känner mig så pass väl att hon skickade sms med jämna mellanrum: " nu har hon sovit em " " Nu har hon ätit middag, gick jätte bra " " Nu sover hon för natten, åt sin välling och somnade så snällt " Efter sista sms.et ringde jag upp och fick en snabb redovisning för hur kvällen hade vart. Vi var kvar på festen till runt halv två, tog sedan taxi hem. Jenny, ( en av mina bästa vänner ) och hennes pojkvän sov över här oss hos.

På söndagen vaknade vid strax efter kl 10. Åt frukost och fixade lite här hemma innan vi åkte över till mina föräldrar för att hämta Ella. Kändes så skönt att träffa henne igen. Var längsta tiden jag vart borta från henne hittills ca 24 timmar. Vi blev kvar hos mina föräldrar och åt middag, och sedan åkte vi hem. Ella somnade så snällt i sin säng på kvällen. I morse väckte hon inte mig förns strax efter kl 08, skönt. Nu sover hon igen i sin vagn på balkongen sen drygt 20 minuter tillbaka. Idag ska vi nog inte göra något speciellt. Jag hoppas komma iväg och träna ikväll om vädret är ok, då blir det friskisosvettis ute gympa i Jakan.

Vi har sänkt ner Ellas sänkbotten till lägsta nivå nu. Hon ställer sin inte riktigt upp själv i sängen än. Men sitter hon i sängen ( hon tar sig än så länge inte själv till sittandes ) så kan hon dra sig upp på knä. Men rätt som det är så lyckas hon ställa sig själv, är då skönt att ha sänkt den, så hon inte trillar ur sängen....

På onsdag ska jag jobba 1 pass på mitt jobb för första gången sen i mitten på augusti förra året... Är faktiskt lite nervös.... Tomas ska vara sjäv med Ella en hel dag för första gången....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar