måndag 6 juli 2009

Sova på mage mm






Ella gillar verkligen sin Tiger som hon fick av sin moster när vi var på Eskilstuna djurpark. :=)

I går var vi över hos mina föräldrar. Tomas jobbade i går. Jag tog en promenad över till dem på fm. Tog lite drygt 1 1/2 timme att gå. Ella sov hela tiden, vaknade lagom när vi kom fram. Morfar och morbror höll på förfullt på framsidan, det ska bli en altan där istället för plattorna, kommer säkert bli jätte fint när det är klart.

Den här dammen är från mina föräldrar framsida. Ella och jagg satt på stenen så fick hon plaska med fötterna i dammen, de var väldigt roligt. Tyvärr tog batterierna i min kamera slut så det blev inget kort på det :=(

Idag när Ella skulle ta sin fm lur la vi henne i sängen. Först var det lite protester. Men tillslut så somnade hon. Hon hade innnan hon somnade tagit sig ner till fotändan och vänd på sig så för första gången i sitt 9 månaders liv så sov hon på mage. Det ska ju vara helt ok att de ligger på mage nu när de är så stora, men vi vände henne till rygg i allafall :=) Mes föräldrar.... Jag gick och tränade på fm och sedan gick Ella och jag över till en mamma i mamma gruppen från BVC och träffade de andra mammorna alla utom Linda och hennes goa dotter var där, tyvärr, saknade er.... Roligt att se hur lika rutiner alla barnen har nu. Strax efter kl 15 var det dax för alla barnen att sova. Vi stod ute i parken precis utanför deras lägenhet och gungade 4 stycken barnvagnar :=)

Idag har vi bokad tid för fotografering av Ella hos en fd arbertskamrat till min pappa som nu försörjer sig som fotograf; vi ska dit på fredag em...

Nu är det dax för middag till Ella, sedan ska vi äta Tacos, mums :=)

2 kommentarer:

  1. Saknar er med!!! Vi hade en heldag på Skansen igår med gudsonen.
    Signy har sovit på mage i alla fall 2 månader nu, det finns ingen chans att hon sover om vi vänder på henne... Jag tror det är ok för Ella också att sova på mage, men jag va också nojjig när stumpan började vända sig i sömnen.
    Det blir nog jättefina bilder! KRAM

    SvaraRadera
  2. Likadant här med H, har sovit på magen länge nu. I början var jag jättenojjig men han sover mycket bättre så... Men kudden har vi helt tagit bort, ifall han vänder sig i sömnen.

    Hoppas allt är bra med er! Härliga bilder du lagt upp på hoppgungan! =)

    Kram T och H

    SvaraRadera