måndag 27 juli 2009

Tråkig dag

Jag är nog fortfarande lite trött efter festen i lördags tror jag... Är inte van att vara ute så sent :=) Har vart inne hela dagen Ella och jag. När det var dax för Ella att sova middag la jag henne i vagnen, hon var då precis fått ren blöja, och en flaska välling. Men hon vägrade somna, låg i vagnen och skrek för fullt. Jag kände hur irriterad jag blev på henne, otroligt korkat av mig, men så kände jag iallafall. Tillslut tog jag upp henne i vagnen. La henne i hennes säng istället och stängde dörren, mest för att lugna ner mig själv :=) Tog nog 5 minuter, med kanske 2 minuters skrik sedan sov hon. Tog sedan ytterligare ca 5 minuter, sedan sov jag också djupt på soffan. Lite mer än 1 timme senare väckte Ella mig. Men jag behövde den timmens sömn kan jag lova...

På kvällen har Ella och jag vart och tränat friskisosvettis, var så nära att jag hoppasde träningen, men tog mig iväg iallafall, var nog det jag behövde. Men idag för första gången på länge har jag känt att jag längtar efter att få börja jobba igen... Men det går säkert över. Om inte annat så går det säkert över på onsdag kväll då jag har jobbat ett pass :=) Missförstå mig inte för jag älskar min dotter överallt annat, men ibland kan man behöva en paus även från de man älskar mest.
Kram på er allihop och jag hoppas på en bättre dag i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar