lördag 28 april 2012

Den jobbiga grannen...

Godmorgon. Här blev det morgon vid tjugo i sju idag. Var Felix som bestämde att de var dax att vakna då. Ella sov vidare i vår äsng ca 1/2 timme, sedan tyckte även hon att de var dax att gå upp. I natt kom hon in till oss redan vid tolv. Borde kanske börja försöka gå tillbaka med henne. Men både Tomas och jag sov sedan någon 1/2 timme tillbaka. Kändes lugnast att bara låta henne lägga sig mellan oss och sedan sova vidare. Några timmar senare vaknade hon igen. Då var hon missnöjd över något med blöjan, och ville att jag skulle smörja hennes rumpa med inotyol. ( hon säger int eatt hon vill att jag ska smörja med inotyol, utan bara att jag ska smörja) När jag kommer tillbaka till vårt rum efter att ha letat efter inotyolen så har hon somnat igen... Men blöjan tog hon av sig innan hon somnade om. Jag har plastade frotte i min säng eftersom jag vet att detta händer ibland. Så hon fick sova vidare utan blöjan. När hon vaknade i morse var både hon och min säng torr. Skönt :) Igår stötte Tomas i hop med vår fastighetsskötare. Fick då höra att de nu bor ett ungt par med en liten bebis i vår gamla lägenhet. " Den jobbiga grannen" i lägenheten under hade först sagt att de verkade vara trevliga människor som bor där nu. För att bara någon månad senare varr uppe och knacka på oss dem och klaga på att de lät från deras lägenhet. Ljud som var störande för henne. NÄr jag fick höra detta reagerade jag på 2 sätt; 1; Skönt att det inte bara var oss hon klagade på. Då måste ju tom HEBA inse att de var hon och inte hos de var något fel med. 2; De måste ärligt talat vara något stort fel på den här kvinnan... INGEN granne duger åt henne. Alla gör ljud som stör henne.... Men FLYTTA SJÄLV DÅ!!!! Bor man i lägenhet för man nog stå ut med att det låter lite. Borde inte HEBA kunna vräga detta stora irritationsmoment snart? Hur mycket har hon rätt att störa sina grannar egentligen? Kan bara tänkta mig hur mycket hon skulle ha klagat om vi bodde kvar. För nu är de full rulle här hemma med 2 barn. Känns skönt att veta att det inte bor någon under oss nu. FÖr nu kan jag mycket väl tänka mig ( till skillnad från när Ella var liten och vi bodde i gamla lägenheten) att det låter från oss. Å andra sidan gör de det när man har 2 barn. Måste ju för f-n ha rätt ha bo i en lägenhet för det?! ( Ursäkta svordomen, men den här kvinnan är verkligen en människa som jag har VÄLDIGT svårt för)Jag hoppsa verkligen att de här unga paret bor kvar där, och inte ger upp som jag gjorde. Tänkte igår när jag fick höra detta, att jag skulle vilja gå förbi där, knacka på hos de här paret, presentera mig, och förklara att även vi hade problem med den här kvinnan under dem. Får se hur de blir med den saken... I går åkte jag och Felix med mina syskon och en kompis till Mange som heter Sandra, till Åkersberga. Lina skulle lämna in sin bil på service. Var bra mycket billigare där än på någon verkastad närmre. När vi hade lämnat in deras bil tog vi en promenad så att Felix och Alma fick sova. Äntligen börjar april visa sig från sin bättre sida. I går var vädret toppen, sol, och ca 15 grader. Blev sedan lunch i Åkersberga centrum. De finns ett fik precis vid en av ingångarna. Deras hälsotallrik kan jag verkligen rekomendera. Riktigt god. Efter en god och trevlig lunch packade vi in oss i bilarna ( min och Manges bil) och åkte ut till landstället osm mina föräldrar hyr. Stannade där ett litet tag. Alma och Felix kröp omkring och var på strålande humör. Med bil från den stugan till åkersberga tar det ca 15-20 min. Både Felix och Alma somnade då. Tog ett tag för Lina att få allting klart med betalning och papper mm. SÅ båda barnen hann vakna. Men Alma vaknade på gott humör, medans Felix vaknade och bara skrek. Jag tänkte att han säkert inte sovit klart. SÅ jag åkte lite förre de andra. Med facit i hand skulle jag nog ha stannat istället, tagit ur Felix ur bilen, så han fick vakna till och lugna ner sig. Men så gjorde jag alltså inte. Utan jag åkte. Han fortsatte att skrika. Svårt att stanna på motorvägen. Men när jag väl hittade någonstans att stanna då tystande han och somna in i en orolig sömn ett tag, för att sedan vakna och skrika igen. Så höll de på hela vägen hem. När vi nästan var framme, kanske 5-10 min bilväg kvar stannade jag och tog ur honom ur bilen. Gick runt bilen och vaggade honom, försökte allt, men han bara fortsatte och skrika, efter ca 5-10 min gav jag upp, satte in honom i bilen igen. Åkte hem, väl hemma tog jag av honom skor och byxor, gjorde en flaska välling och gav honom. Efter det lugnade han ner sig, och då fick jag tom ett leende. Men bortsett från den jobbiga bilresan hem, så var det en toppen dag. Tack, Lina, Alma, Mange, Sandra och Felix för en toppen dag! :=) PÅ kvällen tog jag min cykel upp till centrum och gick på ett Body pump pass. Jag verkligen älskar att cykla. Kändes så skönt med den ljumma vår luften i ansiktet, att få ta i lite för att komma upp för backarna och sedan bara kunna sitta och njuta av vårluften när jag rullar ner för en backe. Kommer bli mer cyklande i vår/ sommar. Ella har också cyklat en del på sin cykel, som hon fått "ärva" efter Mats sambo Natalies dotter. ( Lite invecklat?) Hursom Tack så mycket Natalie för cykeln :) I början blev hon mest arg när hon satt på cykeln, istället för att trampa framåt så bromsade hon, omedvetet -Åh, det går inte, sa hon argt Men tillslut fick hon kläm på det. Nu pratar hon en massa om att hon vill cykla Får se vad vi hittar på idag. Tomas har dett en cykel vagn på blocket, kanske skulle vi buda på den. Kan vi ut och cykla lite idag, med barnen i den vagnen?! Annars blir det nog en promenad och lek i en park. Trevlig lördag på er alla. Hinner jag inte skriva någon innan valborg, så Trevlig valborg också :)

1 kommentar:

  1. Mats "bonus barn" kanske ;)? Vad roligt att Ella tycker om den :)

    SvaraRadera