onsdag 18 april 2012

Utflykt till stan

Just nu sitter jag på en bänk utanför kulturhuset och njuter av solen, medans Felix sover i vagnen. Ska möta upp en kompis och hennes lilla bebis som är ca 1 månad. Jag har inte träffat den här vännen på länge. Sist vi sågs var hon gravid, tror de nyss hade gjort ultraljudet då. Ska bli kul att träffa henne :-)

Ella kom in till oss i natt. Jag vet inte riktigt vad klockan var, men hon somnade iallafall om på en gång. När hon vaknade i morse sa hon med ledsen röst;
- jag har inte sovit i min säng hela natten, får inte jag gå på bio nu?
Lilla gumman. Om hon bara visste att jag ser framemot detta biobesök precis lika mycket som hon. Kommer med all säkerhet att bli bio även om hon kommer in till oss på natten.
-de viktigaste är att du somnar om när du kommer till oss. Att du inte håller på och skriker som du gjorde natten innan, svarade jag.
Då såg hon nöjdare ut igen.

De senaste 2 kvällarna har Ella fått en smörgås på kvällen istället för välling. Är hon själv som sagt att hon vill ha det så. Kanske är de slut med välling nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar