tisdag 17 april 2012

Glömde en sak...

Vi blev sena till dagis idag. För Ella sa att hon behövde bajsa precis innan vi skulle till dagis. Med tanke på hur besvärligt hon har med magen så ville jag inte stressa henne. Så jag ringde till dagis och frågade om de skulle iväg på något idag. De skulle de inte, så jag berättade som de var och sa att vi skulle bli lite sena. Men vid halv tio hade de fortfarande inte kommit något så då klädde jag på barnen så gick vi till dagis. När vi kom dit fick Ella en blomma, en liten syreen kvist från en av pojkarna.
- han har pratat om att Ella ska få den sedan han kom vid 9, säger en av pedagogerna.
Så sött. Jag skulle inte hem efter dagislämningen, så jag lämnade kvar den och sa att vi kunde ta med den när jag hämtade Ella. Men när jag hämtade Ella var de ute på gården och lekte, så vi glömde den. Var Ella som påminde mig när vi kom hem;
- Mamma vi glömde min blomma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar