måndag 2 april 2012

Måndagmorgon

Så var helgen över. Tänk vad fort helgerna går. Speciellt de helger Tomas är ledig. En sammanfattning av helgen;
Lördag; jag och barnen åkte över till en av min närmsta vänner. Ella och hennes 6-åriga son lekte riktigt bra ihop ( de brukar de göra) Felix ville också gärna leka med de "stora barnen" Så han kröp efter dem. Ett tag lekte de kull, Felix fick vara han... Lilla Felix förstod ingenting, men han ville ju leka med dem så han kröp efter :-) när Felix sov i vagnen på em fick vi mammor äntligen tid att prata. En trevlig dag. På kvällen kom mina föräldrar och min bror över hit på middag. Båda barnen är just nu väldigt mammiga. Ella är nog värst. Men de triggar även igång varandra... På kvällen när båda barnen började bli trötta blev de värre. Jag stod och höll i Felix, då stället sig Ella vid mig och säger
- Bäj mig mamma.
Jag försökte då ge Felix till hans mormor, och lyfte upp Ella. Då blev Felix ledsen... Mormor satte sig i Felix rum med Felix och försökte ge honom välling. Dröjde inte länge innan hon kom ut igen och säger;
- han vägrar ta vällingen av mig.
Jag lämnar då över Ella till mormor och tar Felix och sätter mig med honom i hans rum med honom... Då dricker han vällingen utan protester. Medans jag sitter där med honom hör jag att Ella är missnöjd. Både Tomas och mormor ( min mamma) försöker ge Ella hennes välling...
- Mamma ska ge mig välling.
Tillslut sov iallafall båda barnen...
Söndag; Jag och Ella var iväg till simhallen på fm med en kompis till mig och hennes son som är lika gammal som Ella. Vi lärde känna varandra när vi var mamma-lediga med Våra 3 åringar. Vi var i samma mamma-grupp. Hur som.. Vi tog bussen upp till centrum och sedan gick vi ner till simhallen. Mycket bad och skratt blev det. Barnen fick lunch i simhallen. När barnen badat klart fick de varsin glass uppe i centrum innan vi åkte hem. På em åkte vi över till Bobo och Lina. Ella somnade i bilen påväg dit, och fortsatte sovs när Tomas bar in henne ( jobbigt att vara i simhallen) Lina och jag tog en promenad med Felix och Alma så de fick sova i sina vagnar. Köpte hem pizza/ sallad till middag hos Lina och Bobo. När de var dax för Ella och Felix att sova fick de välling och sedan åkte vi hem.
En trevlig helg :-)

Idag ska Ella få vara ledig från dagis. Ella, Felix och jag ska åka över till en kompis till mig i Huddinge. Hon har 2 barn. Hennes son är 1 år äldre än Ella, och hennes dotter är 15 mån äldre än Felix. Skriver säkert mer om dagen ikväll:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar