måndag 9 april 2012

Uppdatering










Har vart dålig på att uppdater under påsken. Ska försöka sammanfatta påsken lite nu. Långfredagen började lugnt. Inga planer för förmiddagen, Tomas jobbade, så jag och barnen skulle bara ta det lugnt. På em var planen att en kompis itll mig skulle komma över. Men planerna blev lite ändrade då Ella fick nässelutslag, först på fötterna, sedan på fötterna, och sedan även i ansiktet. De kom och gick. Försvann av sig själv efter ett tag, om hon lät dem vara. Men efter att ha pratat med vårdguiden så ringde jag min kära mamma som kom över hit och passade Felix och jag och Ella åkte till Bromma akuten. Fick recept på en mixtur med antihistamin som skulle dämpa klådan. Läkaren sa att nässelutslagen kunde komma och gå under en tid. Men kändes bra att han hade tittat på henne.
påskafton: Återigen en lugn fm. Ellas nässelutslag kom tillbaka på händerna, men försvann efter ett tag. Efter lunch åkte vi över till Mange som med hjälp av mamma, pappa, och en kompis till honom höll på att flytta från hans lilla etta i sumpan till en tvåa i jakan. Svårt att hjälpa itll så mycket med 2 små barn. Men de var roligt att få komma hemifrån och att få se hans lägenhet. Den var mysig. Tror att han kommer att trivas där.
Påskdagen; Tomas var ledig. Efter lunch åkte vi över till mina föräldrar för en tidig påskmiddag. Mormor, min bror och min faster var där också. Trevligt påskfirande. Min kära syster med familj var tyvärr inte med, de var hos Bobos föräldrar i Lidköping.
Annandag påsk( idag) Har jag jobbat. Gick hemifårn strax efter kl 7. På em, vid 16-tiden kom Tomas bror, Natalie och hennes dotter över hit på middag. Mycket prat och skratt. Pratade om att kanske hyra någon stuga tillsammans någon vecka i sommar, Hoppas de blir av, och att de inte bara blir snack. Ella vaknade stra Ska avsluta med lite bilder och en filim... Om jag lyckas...



x












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar