lördag 21 april 2012

Feber

Idag mår Ella bättre. Inte för att hon mådde särskilt dåligt i går heller, men hon är mindre snorig idag. Värre är de med Felix. Han vaknade till när Tomas gick upp i morse vid 5-tiden. Han väckte nog sig själv med sin hosta. Han var även ordentligt snorig. Bytte blöjan, gav honom Alvedon ( för säkerhetsskull) och en flaska välling, som tur var vaknade inte Ella. Strax efter 6 somnade han om igen. Sedan sov vi till strax efter kl 8. På fm var han på gott humör. Höll sig vaken till strax efter 10 sedan somnade han igen. Efter lunch tog jag syskonvagnen till barnen och tog bussen upp till centrum för att handla de viktigaste. De gick bra ända tills vi hade ca 5 min kvar hem. Då började Felux skrika, tror han var både trött och hungrig ( han åt dåligt till lunch) Väl hemma drack han en flaska välling, sedan somnade han i sin säng. Vaknade ca 1 timme senare. Då var humöret hans inte på topp. Prövade ha sätta honom i bärselen. Han protesterade litegrann. Varm var han, lyckades nästa få honom att somna när jag stod i köket. Då kommer Ella in springande i köket...
- mamma, ropar hon högt.
- Ella var lite tyst, Felix håller på att somna.
Men inte tystnar hon inte, snarare tvärtom. Självklart vaknar Felix till och skriker. Känner hur min egen frustration växer. Varför kunde hon inte bara vara tyst? Jo för att hon är en 3- åring som vill ha lite uppmärksamhet från sin mamma. En 3-åring som tycker att hennes mamma ägnar lille-bror alldeles för mycket tid och uppmärksamhet. Just då tänkte jag självklart inte så. Utan kände mig bara irriterad på Ella.
Bytte blöja och tog tempen på en mycket missnöjd kille. Tempen visade 39.3. La honom i hans säng istället, tog inte lång tid så somnade han om igen. Just nu sover han, och Ella sitter i mitt knä. Får se hur länge Felix sover, och om de blir svårt att få honom att sova till natten sen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar