torsdag 19 april 2012

Alldeles tyst

Klockan är tio över sju. Hela familjen sover, utom jag. Jag blev väckt av Felix som skrek till vid halv sju, men han somnade snabbt om. Tomas ska strax gå upp, han ska ha något möte med sin chef nu på fm. Ella ligger här bredvid mig och sover. Hon kom som vanligt in i natt.
Planen för idag är att min pappa kommer hit och ska hjälpa mig att få iväg min och Ellas cykel till en cykelverkstad idag. Problemet är bara att jag upptäckte nu på morgonen att jag inte har tillräckligt med pengar på kontot. Tänkte först att man säkert betalar när man hämtar cyklarna... Men jag är inte helt säker på det. Annars har vi inte så mycket planer. Jag börjar jobba vid halv två.

Gårdagen blev riktigt trevlig. Vi tog en promenad mot gamla stan, och sedan tillbaka till Kulturhuset. Där vi åt lunch, när vi och barnen fått i sig de vi/ de behövde gick vi in på " Rum för barn" ett tag. Min väns lilla 6 veckors son hade inte något större utbyte av detta. Men Felux uppskattade de enormt. Rum för barn är anpassat för barn mellan 0-10 år. De är uppdelat i olika sektioner för olika åldrar. Jag skulle vilja åka dit med hela familjen någon dag, för garanterat skulle även Ella uppskatta det.
Efter lite lek var de dax för mellanmål och sedan var båda pojkarna trötta. Vi tog då en promenad mot Karlberg. Där vi sa hejdå och bestämde att vi snart måste ses igen.

Igår på kvällen var jag iväg och tränade. Kom hem vid kl 20. Jag var då helt säker på att båda barnen skulle sova... De första jag möts av när jag kommer hem är;
- Mamma, jag har saknar dig
Varpå Tomas lägger till;
- Hon vägrade gå och lägga sig innan du kom hem...
Hoppsan, de kan bli ett problem ikväll om hon ska hålla på så. Jag kommer inte att vara hemma förens närmare kl 22. Hoppas verkligen att min mammiga lilla dotter sover då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar