fredag 20 april 2012

Snorigt

När jag kom hem strax före kl 22 igår sov båda barnen. Ella kom in till oss vid 3-tiden. Då ville hon först dricka vatten och efter att ha klungat i sig nästan hela glaset ville hon prata... Hon säger en hel del roliga saker. Jag fick mig flera goda skratt så där mitt i natten :-) Men tillslut sa jag till henne att nu fick hon sluta prata så vi fick sova lite båda två. Tillslut så somnade vi igen. Sov till halv åtta, då jag vaknade av att Felux protesterade inifrån sitt rum. När jag gick upp ur sängen vaknade även Ella. De var en snorig Ella som vaknade. Ingen hosta, ingen feber och hon nekar till att hon har ont i halsen. Men de rinner ur näsan och hon nyser. Då till frågan; ska hon gå till dagis? Själv säger hon att hon vill gå till dagis. Hon är lika pigg som vanligt. Efter mycket velande fram och tillbaka bestämmer jag att hon trots att hon själv vill gå till dagis får stanna hemma idag. Så idag lär de bli en tuff dag här hemma. Vädret ute är kasst, så vi kommer säkert inte ut något idag. Så de blir en lång dag inne med en 3 1/2 åring med massa spring i benen, och en 1- åring med lika mycket energi som sin stora syster, och en mamma som inte alls har lika mycket energi som barnen... Fadern i huset jobbar, så jag är själv med dessa energi knippen tills de är dax för de att sova för natten... Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar