söndag 14 juli 2013

Sol, o bad o trevligt sällskap

Tänk vad helgerna går fort... Tyckte nyss jag gick från jobbet och hade en härlig fredags stämning i kroppen, och nu är det redan söndag kväll... En sammanfattning av helgen;
I fredags efter jobbet kom min syster med familj över hit. Tomas och Bobo stannade hemma hos oss, medan Lina följde med mig och Ella till hennes simskola. Ledarna på simskolan sa till första dagen ( i måndags) att de helst inte vill att vi föräldrar sitter precis vid poolen för då blir barnen så distraherade av att titta på vad vi gör. Därför passade Lina och jag på att simma medan Ella hade sin simskola. 1 km hann vi simma. Ella verkar trivas bra på simskolan. hon går första gruppen där det egentligen inte handlar om att lära sig simma, utan mer att bli vän med vattnet. Når Ella pratar om simskolan låter det som att hon uppskattar den mycket. När Ellas simskola var slut gick gick vi hem och beställde pizza. En trevlig start på helgen. I lördags fm packade vi in hela familjen i bilen och styrde söder ut... Iallafall söder om stan... Mot Skogås för att hälsa på Mats (Tomas bror) och hans familj. Vädret var toppen så planen för dagen var att gå till en strand i närheten av där de bor. En härlig dag med mycket bad och sol avslutades med grillning och gott vin tillsammans med mycket prat och många goda skratt. Kort sagt en mycket lyckad dag.  Idag fick vi lite sovmorgon också. Vi la barnen vid 21-tiden igår. Felix vaknade strax före kl 9 i morse, och Ella strax efter. Vädret har inte alls vart lika fint idag. Blev därför igen strand dag idag. Precis utanför där de bor finns en lite lekpark där barnen lekte medan vi vuxna roade oss med att spela badminton. Var länge sedan jag spelade badminton. Det var riktigt roligt, och rätt jobbigt också. Tror nästan att jag kommer att ha lite träningsvärk i höger arm i morgon :) Efter lunch var det dax för Felix att sova middag. Medan Felix sov passade Mats och Tomas på att spela lite. Ayslinn och Ella lekte med Barbie och jag och Natalie satt på balkongen med varsin kaffe kopp och pratade. Dagen avslutades med med hemma gjord pizza innan vi återigen packade in hela familjen i bilen för att styra hemåt. En riktigt trevlig helg har vi haft. Tack kära syster, Bobo, och Alma för en trevlig start på helgen, och Tack Mats, Natalie och Ais för resten av helgen.

Nu ska jag strax försöka sova. Min väckarklocka är ställd på 5.55 i morgon. Skull egentligen ha jobbat kväll, men bytte till ett dag pass för att Tomas ska slippa gå själv till simskolan med båda barnen. En veckas arbete har jag kvar innan tre veckors semester börjar :) trevlig söndag kväll på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar