fredag 26 juli 2013

Furuvik

I onsdags packade vi in oss i bilen och styrde mot Gävle. En natt på hotell var vad som väntade dör att sedan tillbringa en dag på Furuviks parken. Vi kom till hotellet runt halv fyra. Felix hade då sovit drygt 45 i bilen, och Ella ungefär det dubbla. Checka in på hotellet och gick upp och tittade på rummen. Ella och Felix var imponerade av rummen. Tyckte det var jätte spännande att vi skulle sova där. Drygt en halv timme senare kom Mats, Natalie, och Aislynn också. Efter att de packat in sig gick vi ner och badade i poolen som fanns på hotellet. Inget varmt bad direkt skulle gissa på drygt 20 grader i vattnet, hade kunnat vart skönt om det var utomhus en varm solig dag. Men nere i en källar uran fönster var det inte jätte skönt. Men vi badade trots det ett tag. Barnen tyckte det var roligt att bad. Efter badet var det dax för middags buffé. Med tre barn varav två under fem år blir det ingen lugnt middag, mycket spring f.f.a. på den allra minsta (Felix). Satte uppe ett tag och pratade. Natalie och jag hann få i oss varsin drink, vi var ganska överens om att ingen av drinkarna var jätte goda, men min var godast :) Avslutade med varsitt glas vin innan det var dax att gå upp och sova. Mats och Tomas höll sig till öl och varsin Whiskey. Felix och Ella sov i en våningenssäng. Ella högst upp och Felix i underslafen. Mitt i natten vaknade vi av en duns, tätt följt av ett skrik. Flix hade då ramlat ur sängen. Flyttade då över honom till vår säng. Resten av natten sov vi lite små oroligt allihop, utom Ella, som sov gott hela natten.
Dagen därpå åkte vi från hotellet strax före kl 10. Vid halv elva var vi vid Furuviksparken. Då hade Felix somnat i bilen. Blir så när man kommer i säng sent, och är vaken lite på natten. Vi passade på att gå på tivoli delen medan Felix sov, blev en hel del åkande. Lagom till Felix vaknade n
Romare halv två var det dax för lunch. Lunchen åt vi på en trevlig restaurang som låg precis utanför parken, precis vid vattnet. Vi vuxna åt olika fiskrätter och barnen fick från barn buffén, efter lunchen gick vi tillbaka till tivolit ett tag innan vi gick runt på djurparken och tittade på djur, för att sedan avsluta med äventyrsbadet. En heldag blev det. Klockan hade hunnit bli närmare halv du när vi gick ut. Stannade till på McDonalds och åt påvägen hem. Innan vi kommit hem sov båda barnen i bilen. En trevlig utflykt med trevlig sällskap :)

Idag har jag och barnen vart vid Ängsjö tillsammans med en kompis till mig och hennes två döttrar. Även detta en trevlig dag, som började med bad, och avslutade med lek i parken och i trollskogen. Åkte därifrån runt halv fem åkte sedan runt i drygt 1 timme på jakt efter en flytt till Ella, tillslut, på Bauhaus hittade vi en flytväst till Ella. Alla affärer jag vart i innan hade bara flytvästar för bebisar, upp till 15 kg, eller flytvästar för vuxna. Men tillslut så hittade vi iallafall en. Behöver den till i morgon när vi ska ta en skärgårdsbåt ut i skärgården tillsammans med min mamma, för att möta upp Mange och min pappa som är ute och seglar.