måndag 22 juli 2013

Gammelmormor

Första dagen på semestern. Tomas åkte över till sin bror på fm. Jag och barnen åkte över till min mormor, barnens gammelmormor. Där mötte vi även upp min bror. Gick och handlade tillsammans allihop och sedan gjorde vi ordning en sallad till lunch till oss vuxna. Till barnen hade jag med mig pasta och köttbullar. Efter lunchen tog vi en promenad till en badstrand, drygt en 10 minuters promenad från där min mormor bor. Felix somnade i vagnen påväg dit, precis som jag trott och hoppats :) Det har blåst ganska ordentligt idag därför blev vi inte kvar så länge vid stranden innan vi gick tillbaka hem till mormor och fikade. Var kvar hos mormor till närmare halv sex sedan åkte vi hem. På hem vägen gjorde vi först ett stopp för att köpa sushi till mig, och sedan ett stopp vid en pizzeria för att köpa pizza till barnen, och en sallad till min bror.
Efter maten fick barnen bada av sig innan det var dax för att sova. Vid halv nio låg barnen i säng. Mange (min bror) ska sova över här i natt. Jag passade därför på att ge mig ut på en löparrunda. 5.7 km blev det. För första gången någonsin, eller iallafall första gången på väldigt länge var det riktigt skönt att springa. Efter 5.7 km kände jag att jag faktiskt skulle ha orkat en bit till. Men ville inte låta Mange sitta själv mer än nödvändigt hos oss. Men det var en skön känsla, och jag hoppas att den återkommer nästa gång jag ska ut och springa, då kanske jag kan förlänger runda ytterligare en bit :) En bra avslutning på en trevlig första semesterdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar