onsdag 3 juli 2013

Skansen

I dag blev det en utflykt till Skansen. Jag vaknade strax före kl 7, gick upp och började förbereda inför min och barnens utflykt till Skansen. Dröjde inte länge innan Felix vaknade. Drygt 1/2 timme senare hör jag Ella (som sovit i vår säng hela natten) ;
- Ska vi åka nu mamma?
Jag hade bestämt mig för att ta syskonvagnen, i fall Ella skulle bli trött och inte orka gå, så är det lättare att dra runt på syskonvagnen, än att gå med henne ståendes på ståbrädan. Medan jag står med en fullpackad vagn och väntar på bussen märker jag att däcken är dåligt pumpade, inte punka, men de behövde absolut fyllas på med luft. Gå tillbaka och hämta en pump, var inte någon idé, då skulle jag missa bussen. Bestämde mig därför för att lösa detta inne i stan. På pendeln mötte vi upp Camilla och hennes barn som planerat. Att oss till nybroplan där de ska finnas en cykelpump, efter att ha letat runt efter den ett tag hittade vi den tillslut. Då fungerade den inte :( det blev därför en promenad upp till Stureplan där det också finns en cykel pump. Denna fungerade som tur var. Blev sedan mycket lättare att dra vagnen :) Mötte upp in syster och Alma på Skansen. Blev en hel dag på Skansen. Åkte därifrån runt kl 16. Väl hemma var det bara att lämna vagnen, och all packning, så åkte jag och Ella över till en kompis till mig och åt middag. En trevlig kväll, men skratt och prat. Blev lite senare än vad jag hade tänkt mig med tanke på att Ella hade behövt gå och lägga sig lite tidigare. Men trevligt hade vi iallafall :) i morgon väntar en ny arbetsdag, och sedan är jag ledig i fyra dagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar