fredag 5 juli 2013

Sjuk...

Igår  ringde min väckarklocka halv sju. Kände mig jätte trött när klockan ringde. Huvudvärk, och frös. Kändes lite bättre när jag ställde mig i en varm dusch. Cyklade till jobbet, och frös även då. Men jag blundade för det. Passar sig verkligen inte att bli sjuk nu. Jag hade ju en kryssning på bokad i helgen med en barndomskompis. Körde på hela arbetspasset på jobbet, med huvudvärk, frös och svettades om vartannat. Skickade ett sms till Tomas och skrev att jag hade huvudvärk, och kände mig jätte trött. Skulle nog behöva sova ett tag när jag kom hem. Väl hemma tog jag en temp.... 38,6... Ombokning/avbokning måste göras 24 timmar innan båten går. I vårt fall innebar det senast 16.30. Jag var hemma strax efter kl 16. Den här resan har jag sett framemot SÅ länge. Men att åka iväg på den sjuk, skulle bara leda till att jag kommer ligga i hytten hela tiden. Jag vill umgås med min vän, skratta, prata en massa gamla minnen. Bättre då att boka om den, och åka när vi är friska båda två. Resan är nu ombokad till första helgen i augusti. Försöker dämpa besvikelsen med att vi ju nu har resan framför oss :) vi kommer ha lika kul då som vi skulle haft den här helgen om jag hade vart frisk. Den är ju inte avbokad, bara framflyttad... Men visst är jag besviken. Idag har tempen gått ner till37,6, men har fortfarande vidrig huvud, och är trött i kroppen. Funderar på om vi ska åka iallafall, ringa och se om de har några resor kvar... Men problemet kvarstår, med huvudvärk, och tröttheten i kroppen kommer jag inte att orka någonting, dessutom finns risken att febern kommer tillbaka. Så egentligen borde vi nog avvakta och åka första helgen i augusti som vi nu har inbokat....

Nu ska jag försöka sova lite. Tomas ska gå till parken med barnen så de får leka av sig ordentligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar