lördag 3 september 2011

Mot Härnösand

Sitter återigen i bil på långresa med Felix. Men denna gång är inte Tomas och Ella med. Den här gången går resan till Härnösand. Ska på dop. En av mina bästa vänner ska döpa sin son :) idag kl 13 är dopet. Så det blev till att åka tidigt i morse. Kl 06 blev vi upphämtade av en kompis och hennes kille. Felix sov, men vaknade till när jag flyttade över honom till bilstolen. Höll sig vaken ett tag, men inga protester och nu sover han igen :) Hoppas verkligen på en lugnare resa än när vi åkte till Skövde.

Igår kväll var vi på släktträff hos min morbror och hans fru. Deras yngsta son ( 1 år äldre än jag) bor numera i Paris. Kärleken som drog honom dit :) Nu är han hemma och hälsar på. Då passade hans föräldrar på att ordna en släktträff så att vi alla skulle få träffas. Var trevligt, men vi blev inte så långvarig. Framåt kl 21 var både Ella och Felix jätte trötta. Felix var övertrött så han bara skrek och skrek. Gick inte att trösta honom med något. När han blir så gäller det bara att få honom att somna, Vilket inte är det lättaste med en massa människor runt om som dessutom tittar på fotbollsmatchen; Ungern - Sverige. Så det blev till att sätta oss i bilen och åka hem. Hann inte åka många meter innan båda barnen sov :)

Natten som var var en riktigt bra natt. Felix sov lugnt vaknade 1.à gången vid halv tre för att amma. Han fick sedan ligga kvar bredvid mig. Strax efter det kom Ella in till oss. Tomas tog då med henne och gick in till hennes säng. Ammade Felix igen vid halv fem.

En annan sak innan jag avslutar för denna gång... Felix lyckades vända över från rygg till mage igår för första gången :) på återseende, skriver säkert mer under dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar