måndag 26 september 2011

Uppdatering efter helgen

Så var det vardag igen. Till skillnad från de flesta andra tycker jag det är skönt. Iallafall efter en helg då Tomas har jobbat. Jag vet... De finns de som är ensamstående och är själva med sina barn jämnt. Men jag är inte ensamstående, och jag tycker det är tufft att vara själv med båda barnen hela helgen. Jag hoppas att både Tomas och jag i en snar framtid ska ha jobb som innebär att man är ledig på helgerna. Så att vi kan hitta på saker tillsammans hela familjen.
Vi fick trots allt helgen att gå:) I lördags var vi till en kompis till mig som bor i huddinge. Hon har 2 barn, en pojke som är 1 år äldre än Ella, och en flicka som är drygt 1 1/2 år. Vart en riktigt trevlig dag :) igår gick vi till en park och lekte. Jag hade med mig mellanmål till Ella. Vi gick hemifrån vid halv ett, och var hemma igen strax innan kl 18. Hel dag :)
Idag har Ella vart på dagis. Jag och Felix åkte över till min syster ett tag. Blev en kort promenad, sedan gick vi förbi en liten butik som heter fifiluran. De säljer nya och begagnad barnkläder. Jag tänkte jag skulle lämna in lite barnkläder där. Ni som sitter med barn kläder och inte vet var ni ska göra av dem. Jag kan absolut rekommendera den här butiken. Titta in på deras hemsida: www.fifiluran.se

Ella vägrar fortfarande kissa på dagis. Jag har lovat att hon ska få en glass den dagen hon kissar på toaletten på dagis med någon av pedagogerna på dagis. För hon har faktiskt kissat på toaletten på dagis, med mig. Men hon vägrar som sagt kissa med någon annan :)

Nu ska jag försöka få med mig Ella in från parken, dax att äta middag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar