fredag 9 september 2011

Tandläkaren

Idag tog vi lite sovmorgon här. Ella vaknade strax före halv nio och Felix vaknade strax före kl nio. Så det blev att skynda oss lite på morgonen. Ella blev inge ledsen när jag lämnade henne på dagis idag. Känns skönt. Men det här med att kissa på dagis går inge vidare. Det är som att hon bara har bestämt sig för att hon ska minsann inte kissa på toaletten på dagis. När hon inte har kissat på hela fm och fortfarande vägrar gå på toaletten så sätter de på henne en blöja, och då kissar hon. Sedan tar de av henne blöjan igen. Så problemet är inte att hon inte kan hålla tätt, utan att hon vägrar att kissa på vissa ställen...
Tomas kom hem lite tidigare från praktiken idag för att jag skulle följa med Ella till tandläkaren. Är skönt att inte ha Felix med då. Jag var lite orolig för att Ella inte skulle öppna munnen, men det gjorde hon. Men bara ett tag, sedan ville hon inte längre. 20 tänder har hon nu. Och de såg fina ut. De körde en hel em med bara tre-åringar, så det var fullt med barn i väntrummet, och kö till hissen :) Även i centrum efteråt var det en massa 3-åringar.

Felix blev 4-månader igår :) Firade vi med att idag pröva lite gröt. Havregröt fick han. Verkade som han tyckte om det. Han fick inte så mycket, bara några skedar, men det gick bra. Ser framemot när han kan äta en hel portion. Kan han få en portion gröt innan han ska sova, med lite tur så sover han längre då. Som det är nu så vaknar han varannan timme under natten för att äta...
Han har hittat sina fötter nu, ser så sött ut när han ligger på rygg och leker med sina fötter.

Den här helgen jobbar Tomas. Jag gillar INTE hans arbetstider. 7-19, gör att jag är själv med barnen i stortsett hela dagen, för när han kommer hem vid 19.30 då är det lägg dax för båda barnen. I morgon ska jag och barnen åka till en kompis till mig i Glömsta, på kvällen kommer en av mina bästa vänner(som jag just nu träffar alldeles för sällan) hit tillsammans med sin son. Får se hur mycket vi hinner att prata med en 6-åring, en 3-åring och en 4-månaders... På sön kommer en annan kompis över med sina 2 barn, den ena är lika gammal som Ella och den andra har nyss fyllt 1 år. På kvällen kommer mina föräldrar och syskon över och firar min födelsedag i efterskott... Så det blir fullt ös hela helgen :)

I går var vi och träffade prästen som ska döpa Alma och Felix nästa lördag hemma hos vår kära mormor. Blir en litet dop men bara våra familjer. Men det känns alldeles lagom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar