måndag 12 september 2011

Dålig uppdatering...

Ibland blir det flera inlägg per dag, och ibland går det flera dagar i mellan utan något inlägg :) Helgen den kom och gick. Har iallafall haft en riktigt trevligt helg. Tomas har jobbat i helgen så det har vart jag och barnen. I lördags åkte vi över itll en kompis till mig i Glömsta. Hon har 2 barn. En pojke som är 1 år äldre än Ella, och en flicka som är född i januari -10. I början var Ella lite blyg. Men det tinade upp efter ett tag och hon och 4-åringen lekte riktigt bra tillsammans. I går söndag var en kompis över här med sin äldsta dotter som är 2 dagar äldre än Ella. De var också lite blyga för varandra i början. Men lekte sedan jätte bra tillsammans. På kvällen kom mina föräldrar, mormor, mina syskon och Bobo och lilla Alma över hit för att fira min födelsedag i efterskott. Fick frågan om jag och Tomas ville bli faddrar/ gudföräldrar till Alma... Självklart vill vi det :)

I går kväll fick Felix lite gröt på kvällen. Det fick han även i lördags kväll. Vet inte om det beror på gröten, men de senaste 2 nätterna har Felix sovit mycket bättre. I går kväll somnade han vid halv nio. Vaknade vid kl 02.30 ca för att äta. Jag lyckades hålla mig vaken genom hela amningen, så när det var klart flyttade jag över honom till hans säng. Nästa gång jag vaknade visade kl 07 och då sov både Ella och Felix, och Tomas låg kvar i sin säng. Med andra ord, Ella hade sovit hela natten i sin säng :) JIPPI!!! Vid halv åtta vaknade båda barnen på ett strålande humör... Härligt. Hoppas att detta håller i sig. Nu sover Felix, ska passa på att ta en kopp kaffe och läsa lite i min bok. Vid kl tre är det dax att hämta Ella på dagis. Skriver kanske mer senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar