tisdag 13 september 2011

Från himmel till helvete....

Efter att ha haft 2 riktigt bra nätter, då Ella sov hela natten i sin säng, och Felix bara vaknade 1 ggr på natten. Så var vi i natt tillbaka till en riktigt jobbig natt... Felix vaknade varannan timme efter kl tolv, och Ella vaknade och grät och ropade på mig någongång runt 2-tiden. Tomas gick in till henne, tog ett bra tag innan han lyckades lugna henne... Men till slut så, och sedan sov både hon och Tomas tills jag gick in och väckte dem vid halv nio...

Felix och jag har vart på 1.à mamma- träffen på BVC. Var trevligt. Vi var 6 mammor, 4 pojkbebisar och 2 flickbebisar. Det var jag och en till som var omföderskor, de andra var förstföderskor. De var trevligt, men tror inte att jag kommer få samma kontakt i denna grupp som jag har med mamma-gruppen från när Ella var liten...

På kvällen har Tomas och jag vart på föräldra möte på dagis. Ella var hemma med morfar och Felix sov igenom hela mötet i sin vagn, vaknade lagom tills vi skulle gå hem, duktig kille ;) Tänk att vi nu sitter på föräldra möte... Känns väldigt vuxet, hänger inte riktigt med. Är jag verkligen så gammal att jag har dagis barn??? Svar JA och jag är absolut inte en speciellt ung mamma heller m mina 30 +

Idag såg jag att Felix har fått sin första tand :) framtanden i nederkäken på vä sida, säkert är den högra på G också... Lika tidig som storasyster. Innebär att vi snart måste köpa tandborste till honom också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar