söndag 4 september 2011

Påväg hem...

Så sitter vi i bilen påväg hem. Felix sover, med lite tur så sover han några timmar nu:) Natten var sådär Felix vaknade vid 02-tiden och skrek. Försökte amma honom, men det ville han inte. Vår son är ganska känslig för värme, så jag tog av honom pyjamasen och gick upp och bytte blöja på honom. Han var varm. Trodde ett tag nästan att han hade feber. Men det hade han nog inte. Tror han tyckte det blev för varmt med pyjamas, och ännu varmare blev det när han skrek. Stackars liten :))

Dopet då? Jo de var jättefint. Var en liten mysig kyrka, var Max 10 rader med bänkar. Kyrkan låg på en höjd med utsikt över viken. Efter ungefär halva dopgudstjänsten så blir Felix missnöjd... Trött och hungrig, så jag satte mig på trappan utanför kyrkan och ammade honom. Solen sken och utsikt ut över vattnet. Sämre har jag ju haft det :) Efter dopet bjöds det på en god buffé. Felix sov då gott i sin vagn mellan ca 14 - strax efter kl 17. Perfekt :) Efter detta begav vi oss hem till Jenny och Peter ( var deras son som döptes). Peter kommer från Härnösand och Jenny flyttade upp dit på våren 2009. Tomas, Ella och jag var och hälsade på dem på sommaren 2009. Då bodde de i lägenhet, efter de har jag inte vart där. I vintras köpte de hus, så de var första gången jag såg huset. De var fint och jag känner hur otroligt sugen jag själv är på hus. Men frågan är om Tomas och jag någonsin kommer att ha råd att köpa hus i Sthlm? Kanske får flytta från Sthlm, ute i landet är ju huspriserna något helt annat...

Ska bli skönt att komma hem nu... Borta bra, men hemma bäst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar