måndag 30 augusti 2010

grannen åter :=(

Tomas och jag har jobbat hela helgen. Så Ella har vart hos mormor och morfar hela helgen. I går jobabde jag kväll, så jag fick mig en välbehövlig sovmorgon. Vid lunch- tid ringer det på dörren. Tittar genom "kikhållet" och ser att vår inte så omtyckta granne står utanför. Suck. Men jag öppnade iallafall. Hade vart ganska skönt att bara få säga att Ella är inte hemma. SÅ det har knappast kommit några störande ljud från oss... Men icke, denna gång var hon arg för att någon hade lämnat en otrevlig lapp i hennes brevlåda. Jag fick inte se lappen men det hade stått något om att om hon inte kunde vara tystare på kvällen så kunde hon ju dra ut i skogen där hon hörde hemma mm. Det var väldigt invandrarfientligt. Så hon kommer som sagt upp till oss och är otrevlig och utan att säga det rakt på sak så antyder hon att det skulle vart vi som lämnat lappen. Hon skulle minsann polisanmäla detta. Det tycker jag du ska göra sa jag. Vi har då inte skrivit någon lapp. Hon hade tydligen haft några vänner över på middag kvällen innan. Men det var då inget som störde oss... Var ska detta sluta egentligen?! Måste ju kunna ha vänner hemma på kvällarna?!? Hon hade iallafall satt upp en väldigt otrevlig lapp tillbaka till den som skrivit lapparna till henne. Snacka om att hamna på otroligt låg nivå...

Hursom förstörde hon mitt humör totalt igår. Jag vill reagera som Tomas och bara låta det rinna av mig. Kärringen har ju uppenbarligen problem. Men jag blir arg och ledsen av hennes påhopp...

Var så härligt att träffa Ella i går kväll. Fick en stor kram och några pussar också. Åh vad jag älskar de barnet :=)

1 kommentar:

  1. Men stackars tant att ha problem, men hon har liksom bäddat för sig att folk ska bli otrevliga tillbaka. inte för att vara elak. Lappar är fantastiska, Olof har David Batras bok där han samlat lappar från olika håll...Kan förstå att det är härligt att få träffa Ella och Tomas igen!!!! KRAM

    SvaraRadera