fredag 27 augusti 2010

Besök hos gammelmormor

Igår var jag ledig från jobbet. Ella fick även stanna hemma från dagis. Vi gjorde oss en liten utflykt till gammelmormor i Minneberg. Ella somnade så snällt i bilen och fortsatte sova när jag flyttade över henne till vagnen. Så jag och gammelmormor ( min mormor) fick äta lunch i lugn och ro. Ella sov ca 1 timme, sedan vaknade hon, inte på sitt bästa humör. Jag försökte få henne att somna om på gammelmormors säng. Men det gick inte alls. Men tog itne så lång tid så var humöret på topp. Fanns en väldans massa gamla leksaker sedan jag var liten som Ella roade sig glatt med. Vädret var inte på topp, såg ut att kunna bli regn när som helst. Så vi stannade inne. Tittade på gamla kort. Visade Ella kort på mig och mina syskon när vi var små. Hon såg väldigt fundersam ut när jag pekade på mig som 2 -åring och sa att det var mamma :=)

Jag lärde Ella för ett tag sedan att säga " mamma Malin " Låter himla sött när hon säger det. Försökte även med " pappa Tomas ". Men det går inte lika bra. Det blir istället " pappa Malin "

Igår kväll kom Tomas hem. Skönt att ha honom hemma igen :=) Ella hade redan somnat när han kom hem. Men hon vaknade vid tio i sex i morse, så han hann träffa henne lite innan han gick till jobbet. I helgen jobbar vi både Tomas och jag så Ella ska vara hos mormor och morfar hela helgen. Kommer att sakna henne, fast säkert inte lika mycket som Tomas kommer att sakna henne. Han har inte ( bortsett från i morse) träffat henne sen förra söndagen.
Nu ska jag jobba vidare. Ha det gott kära vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar