torsdag 12 augusti 2010

Nytt databord:=)

Jag nämnde i förbigående för Tomas i morse att vi borde satsa på ett nytt databord, kanske en sekretär?! Nej de där med sekretär nappade han inte alls på. Men ett nytt databord lät inte helt dumt. Vi tittade på blocket vad som låg ute. Var även inne på IKEA och kollade vad de hade inne. Men vi hittade inget som vi båda gillade. VI hade lite olika krav. Där kunde det ha stannat om det bara handlade om mig. Behöver ju inte köpa nytt på 1 gång. Men då var Tomas igång, efter ett tag hade han hittat ett han gillade på IKEa http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79837006 Såg inte så märkvärdigt ute tyckte jag. Men de var ju iallafall bra mycket mindre än det vi har... Tio minuter senare var Tomas påväg till Ikea. Jag stannade hemma med Ella, gav henne lunch, och försökte sedan få henne att somna i henne säng. Hon var tyst länge. Jag trodde nästan att jag hade lyckats få henne att somna. Då börjar hon skrika. Jag tog då med henne in i vårt rum istället, och la henne i vår säng. La mig bredvid henne och smekte henne försiktigt över näsan och pannan, tog någon minut sedan sov hon gått :=) Tomas kom hem precis när hon hade somnat. När Ella vaknat åkte hon och jag över till en vän som har en dotter som är jämngammal med Ella. Var kul att träffa dem. Medans vi var där fixade Tomas hemma. När Ella och jag kom hem Hade han slängt det gamla databordet och monterat upp det nya. Det blev MYCKET bättre. Bättre med plats så nu är fotöljen som stått inne i Ella rum tillbaka i vardagsrummet. Där passar den mycket bättre och dessutom blir det mycket bättre plats i Ellas rum :=) Ny fattas bara 2 vägghyllor som ska sitta ovanför databordet... Kommer nog bli riktigt bra :=)

I morse vaknade Ella tjugo i fem.... 04.40, på tok för tidigt. Tog inne henne till oss, i hop om att hon skullr somna. Men icke... Men hon var iallafall nöjd med att vara där så både Tomas och jag kunde slumra ett tag till. Närmare kl 06 började hon protestera så då gick hon ohc jag ut i vardagsrummet istället... HOPPAS att hon sover lite längre i morgon bitti.... I morgon ska Tomas fortsätta ordna här hemma. Troligtvis ska vi ta bort ena spjäldelen på Ellas säng, så att hon själv kan ta sig i och ur sängen spännande att se hur det fungerar. Tomas hade då önskemål om att Ella och jag inte skulle vara hemma, blir lugnast så :=) Ella och jag ska träffa Camilla och Jill. Börjar dagen på Akalla 4h-gård sen får vi se hur vädret är om vi tillbringar em på en strand eller kvar i akalla. Nu ska jag ta och gå och lägga mig så att jag orkar i morgon :=) Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar