tisdag 24 augusti 2010

"Meia äitoi..."

Ella har hittat sin nya favorit snacks. Ärtor... Frysta. Hon fick iden av sin kompis Signy :=) Vi var där en dag i förra veckan och då fick Ella smaka några ärtor. Sedan dess ska hon ha ärtor till allt. Det roliga är att hon glömmer bort att det heter ärtor och ofta kallar det för mojot ( morot). I morse när hon fått sin gröt tittade hon på mig och sa " mojot ". "Menar du ärtor " sa jag. " Mm".
Nu ikväll blev det blodpudding till middag. Det första hon säger är " Äitoi " Så jag hällde upp lite ärtor på henne tallrik. Hon åt inte en enda blodpudding bit, utan åt bara av ärtorna. När ärtorna var slut tittade hon på mig och sa " Meia äitoi" Jag tyckte hon skulle äta upp blodpudding först. Men det ville hon inte. Men jag tänker inte ge mig. Hon kan inte bara äta ärtor. Så jag gjorde som man säkert inte ska göra och ställde hennes tallrik med blodpudding på bordet i vardagsrummet framför TV.n och efter ett litet tag var faktiskt all blodpudding också borta :=) Kanske fel sätt, men det fungerade.

Inatt vaknade Ella till vid 03-tiden. Jag var tvungen att gå på toa innan jag gick in till henne, och innan jag varklar där så tystnade hon. Så då gick jag och la mig igen. Vid 05.50 vaknade hon igen. Det är ca 20 minuter innan min väckarklocka skulle ringa. SÅ jag gick och hämtade henne och la henne i sängen bredvid mig, hon somnade om ganska snabbt. Men vaknade till när jag försökte smyga mig ur sängen för att gå och duscha. Jag hoppas att hon sover hela denna natt utan att vakna och skrika.

1 kommentar:

  1. Oj hoppas vi inte introdcerade något dumt... Men det kommer dar Ella kommer att vägra ärtor, så hon äter väl sin ransion nu...hihi... krma

    SvaraRadera