lördag 7 augusti 2010

Ingen sovmorgon...

Tjugo över sex tyckte Ella det var dax att stiga upp... Det tyckte inte hennes föräldrar. Men har hon bestämt sig för att det är morgon så är det bara att gilla läget, för hon visar tydligt att hon inte vill ligga kvar i sängen. Först är det mest lite gnäll, men kommer vi inte relativt snabbt då så stiger ljudvolymen rätt snabbt. Så tjugo över sex satte jag mig i soffan med henne. Tittade i några böcker. Men hur jag än försökte så var det min bok som var mest intressant, så den bläddrade hon lite i. Längst bak i boken var det en bild på författaren ( en manlig) Hon pekade på bilden och sa " Pappa ". Efter ett tag gick hon med på att titta i en av hennes böcker iallafall. var en bild på en familj vid en julgran. Hon pekade på pappan i boken och sa pappa. Duktigt tjej. " Var är mamman då " sa jag och tänkte att hon skulle peka på bilden på mamman. Hon tittade på mig och log och pekade på mig och sa " mamma " Hon är smart vår tjej :=)

Tomas ringde mig för någon timme sedan ( jag är på jobbet ) och berättade att idag hade hon faktiskt somnat i sin säng. Tog ca 10 minuter utan skrik så sov hon. Härligt, hoppas det går lika lätt i fortsättningen nu :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar