torsdag 19 augusti 2010

jobbiga nätter

Vet inte om jag ångrar att vi tog bort ena spjälsidan i hennes säng. Kanske blir att vi sätter tillbaka den snart? Härom kvällen / natten kom hon in till oss strax före kl 00 på natten, hon såg så nöjd ut. Jag tog upp henne i sängen ett tag. Men gick sedan in med henne till hennes säng. Tog nog en 10 minuter men sen sov hon i sin säng ända till 04.50 då hon åter kom in till oss. Jag tog då upp henne i vår säng, sedan låg hon och vred och vände, ena stunden låg hon med huvudet bredvid mig, sedan låg hon med huvudet på min mage och fötterna på Tomas. För att bara en stund senare ha vänt sig så hon låg med huvudet på Tomas mage och fötterna på mig. Tillslut somnade hon iallafall och sov till strax före kl 08. I natt kom hon in till oss runt kl 02, Tomas försökte då lägga henne i hennes säng i stället. Han satt hos henne i 10 -15 minuter. Men gav sedan upp. Och gick in till oss med förhoppningen att hon kanske skulle kunna somna själv. Tog bara några minuter så kom hon igen. Då gav vi upp, jag tog upp henne bredvid mig och tiden fram till ca kl 08 såg ut som natten innan. Funderar på om det skulle bli bättre om vi sätter på spjälsidan igen. Men risken är att hon just nu är inne i en period då hon sover lite oroligt på nätterna, sätter vi då tillbaka spjälsidan så skulle det kanske bara leda till att hon skriker istället när hon vaknar till, tills någon av oss kommer in till henne?! Ja svårt att veta vad som är bäst. Men vi pröva några nätter till utan spjälsidan och hoppas att det snart blir bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar