söndag 8 augusti 2010

blixtar och dunder, magiska under...

Var väl knappast någon som bor i Sthlm som missat det kraftiga oväder som stannade under flera timmar igår kväll. Det var stora blixtrar som lyste upp hela himlen, ibland kom det 2 blixtrar i raken utan någon åska imellan. Har aldrig sett något likande. Jag brukar inte vara rädd för åskan, men igår var det lite obehagligt. Ella sov igenom hela ovädret :=)

I morse vaknade hon vid kvar i sex. Jag var mitt i en dröm, i drömmen hade jag precis kollat till Ella, klockan var i drömmen kvart över åtta och hon sov :=) Så jag blev väldigt förvånad när jag blir väckt av att hon faktiskt skriker. Tomas har också vaknat. Eftersom vi båda ändå var vakna så bestämde vi att vi skulle pröva att lägga henne mellan oss och se om hon kanske skulle somna om. Jag pillade henne över näsan. Tog nog max 2 minuter så sov hon igen. WOW det trodde jag faktiskt inte skulle fungera. Hon ligger inte still när hon sover. hon somnade bredvid mig. Men när min klocka ringde 7.10 så låg hon bredvid Tomas. Inte vaknade hon av min klocka heller. NÄr jag kom ut ur duschen vid halv åtta. Så sov de båda två. Såg så fint ut med pappa och dotter sovandes så sött bredvid varandra. Mina älsklingar :=) Ella vaknade strax innan jag gick hemifrån strax innan kl 08. Hoppas detta kommer att fungera i fortsättningen. Är ganska mysigt att ha henne liggandes i sängen mellan oss... fast inte hela natten. Men några timmar på morgonen är ju helt ok. Mycket bättre än att sitta uppe i soffan och titta på Boolibompa :=) Hoppas att Tomas lyckas få henne att sova nu efter lunch också. Nu är det dax för lucnh för mig. Hej så länge.

1 kommentar:

  1. Svårt detta med dagluren, ibland har vi skippat den men vår lilla behöver den, annars blir det mest gnäll på kvällskvisten. Hur dags lägger ni Ella på kvällen??

    SvaraRadera