måndag 23 augusti 2010

möhippa, och litet bakslag...

Nu är det ju knappast någon hemlighet längre. Jag ska bli Fru Jönsson. Tomas och jag ska gifta oss i Spanien den 16/9. Jag hade fått veta att det planerades en SVENSEXA för Tomas i lördags. Hade blivit informerad om att de skulle hämta upp honom här hemma vid kl 10.30. Så när det ringer på vår dörr i lördags så fick Tomas öppna. Men gissa om jag blev förvånad när det istället var kompisar till mig som stod utanför dörren. Ingen SVENSEXA, utan MÖHIPPA var vad som var planerat för den dagen :=) Jag fick packa ner träningskläder och lite finare kläder till kvällen. Fick inte veta något annat. Sedan gick vi iväg till bilarna. Väl i bilen fick jag på mig en ögonbindel, och sedan bar det iväg. Jag försökte verkligen hänga med på var vi var. Men tog inte lång stund innan jag helt hade tappat var vi var. Första etappen var massage hos min mammas bästa vännina som jobbar som hudterapeut. En timmes hel kropps massage. Nice :=) Sedan var det bil igen. En liten promenad i stan med ögonbindel på för att sedan äta lite lunch i Västermalmsgallerian. Efter lunchen var det en liten skattjakt inne i stan som slutade vid SATS vid statshagen. Där var det dax för ett BOX pass. Min kära vän Lina var snabb att para ihop sig med mig, ( man jobbar i par) vilket kändes väldigt skönt. Men när det väl var dax att börja så visade det sig att jag skulle jobba ihop med ledaren. Det blev ett tufft pass på 75 minuter. Tufft pass som krävde mycket VATTEN. Så när jag tecknade till mina kära vänner att jag behövde få vatten. Var Lina ( inte min syster ) väldigt snabb att komma fram med vattenflaskan. Jag känner ganska snabbt att det INTE var vatten i den flaskan, utan vin. Jag gillar vin i vanliga fall. Men när jag är riktigt trött och törstig mitt i ett tufft pass då är jag absolut inte sugen på vin. Tillslut smög söta Camilla fram med en vatten flaska med vatten i fram till mig ( Tack Camilla). Det var ett tufft och mycket roligt pass. Efter detta bar det av hem till min syster där vi hade kräftskiva. Då kom även Linda :=) Jag var hel nöjd med dagen. Tack för en toppen dag mina goa vänner ( Även du Lina trots att jag inte var så glad i dig under passet :=) )

Väl hemma igen efter en hel dag med min goa vänner. Så hinner jag knappt innanför dörren så vaknar Ella. Och kommer gående ut till oss i hallen. Stackars Tomas. Hon har vaknat i stortsett varje halv timme under hela kvällen. " Nu orkar inte jag mer " säger han trött. Vi bestämmer då att hon får sova i vår säng. Men på söndag morgon satte Tomas tillbaka spjälsidan på sängen. Kändes lite som ett bakslag. När det var dax att lägga henne på kvällen så skrek hon i höganssky. SÅ det blev till att använda oss av 5-minuters metoden igen. Vi gick in 2 gånger. Sedan tystnade hon, och sov HELA natten. Tomas väckarklocka ringde vid strax efter kl 05. Han gick hemifrån vid strax före kl 06. För att hinna med planet från Arlanda vid 08 som skulle ta honom till Skellefteå. Idag börjar han sin utbildning. SÅ jag är gräsänka nu i några dagar. Hursomhelst. Ella vaknade först vid halv åtta. Kändes så skönt. SÅ även fast det var ett litet bakslag att sätta tillbaka spjälsidan så var det SÅ värt det att få sova en hel natt :=) Nu får nog den där spjälsidan sitta kvar ett tag :=)

I går hade vi mamma-träff. Med mamma-gruppen från BVC. Tyvärr blev 3 av pojkarna sjuka. Så vi blev 3 flickor och 1 pojke med föräldrar. Men vi hade jätte trevligt. Hoppas vi får till det att ses allihop snart igen :=)

1 kommentar:

  1. Haha, vilken överraskning du fick då!! :) Roligt!! Låter som en mycket trevlig möhippa.

    Hon kanske inte är redo än för att vara utan sidan, låt det gå ett tag till, de är ju inte så gamla än egentligen, allt har sin tid! :)

    kram

    SvaraRadera