tisdag 5 februari 2013

Sanndröm???

Häromdagen skrev jag i ett inlägg att jag hade drömt att jag inte klarade tentan. Vi hade fått ett brev hem där jag i drömmen kunde läsa när omtentan var. I drömmen läste jag ingenstans att jag var underkänd. Men känslan i drömmen var tydlig... Jag hade inte klarat tentan. I Verkligheten brukar vi få tentaresultatet via mail på datorn. Idag fick vi ett meddelande av vår lärare att hon hade rättat klart våra tentor och att hon skickat dem med post.... Hoppsan kanske var det en sanndröm? I såfall har jag inte klarat tentan... Det skulle i-och-för-sig inte förvåna mig jätte mycket, för jag tyckte tentan var riktigt svår. Är absolut inte sugen att sitta 4 1/2 timme och skriva igen. Men inte så mycket att göra åt om jag inte klarat den. Läraren skrev i meddelandet att vi borde få dem i morgon eller på tors... Bara att vänta till i morgon och hoppas på de bästa...

Idag ska jag sitta hemma och plugga. Påbörja den andra uppgiften som vi har under praktiken. Men det är väldigt segt att komma i gång. Skulle allra helst bara vilja lägga mig i soffan och läsa min bok. Hade en riktigt jobbig kväll med barnen igår. VI var hemma runt kl 17. Jag började då med maten, Felix är som vanligt vid den tiden på ett rätt tråkigt humör. Han står och skriker/gråter, drar i mina byxor, trycker sin in mellan mig och spisen( eller diskbänken beroende på var jag står). Efter ett tag gick han själv och hämtade en pall, så han kunde stå vid diskhon och leka med vatten, så då var det lugnt ett litet tag. Middagen gick hyfsat ok. När det var dags för att plocka av och diska började Felix gnälla igen. Egentligen borde jag strunta i disken, och ägna tiden åt barnen, men jag tycker verkligen inte om att ha disk i hela köket. Så medan jag står och diskar står Felix vid min ben, skriker/gråter, drar i mina byxor och min tröja. Jag känner hur irritationen växer. Men kan verkligen inte få ut den någonstans. Kan ju inte bli arg på Felix, då skulle han bara bli ännu mer ledsen. Mitt i allt kaos, ramlar Ella och slår sig, och plötsligt har jag 2 skrikande barn... Just då hade jag lätt kunnat byta liv med någon annan. Jag sätter mig ner på huk för att trösta Ella, då kommer Felix också. Jag sitter med 2 skrikande barn i famnen, varav den ena ( Felix) försöker putta bort den andra(Ella). Jag lovade Ella att jag skulle läsa bok för henne när jag var färdig med disken om hon gick och satte sig i soffan istället. Då gjorde hon det, och kvar var jag med ett barn, som då lugnade ner sig, då hade han ju mamma för sig själv. Men det blev inte långvarigt. Jag hade fortfarande disk kvar. När jag sätter ner honom på golvet för att fortsätta diska börjar han skrika igen... Väl färdig med disken var klockan strax före sju. Jag sätte rmig ner i soffan med barnen. Helt färdig. Sitter bara där och tar det lugnt ett tag tills det är dags att lägga Felix strax efter kl 19. Han somnar utan protester. Hjälper Ella med pyjamas, borstar hennes tänder, när hon är klar för att gå och lägga sig kommer Tomas hem.
-Mamma du lovade att du skulle läsa bok, säger Ella.
Åh nej, det hade jag glömt, och vid den här tidpunkten var klockan tjugo i åtta, och jag skulle i väg på ett välbehövligt spinnigpass kl 20. Jag lovade henne att vi skulle läsa i morgon kväll (alltså i kväll), istället, så idag får jag inte glömma bort det. Ikväll ska jag inte på någon träning, så idag SKA jag läsa för min dotter innan hon ska gå och lägga sig.

I morse vaknade Felix strax efter 6, gav honom välling, men han drack bara upp ungefär hälften. Går tillbaka med honom tills hans rum, men hinner inte ens lägga ner honom i sängen innan han börjar protesterar. Där vill han absolut inte ligga. Jag tar med honom in till vår säng istället, och där ligger vi och myser lite tills Ella kommer in strax före halv åtta. Ny dag, nya bekymmer, skämt å sido, jag hoppas den här dagen blir bättre än gårdagen, och jag hoppas att det inte var en sanndröm jag drömde härom natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar