tisdag 19 februari 2013

"Rosa med Hello Kitty"

Idag har jag vart på praktiken hela dagen. Felix mår mycket bättre idag. Prickarna är så gott som borta. I morgon blir det nog dagis för honom. Får se hur det går, med tanke på att han var borta från dagis i drygt två veckor.

Jag kom i från praktiken lite tidigare idag, tog därför en tripp förbi H&M påväg hem. Jag hade ett tillgodo kvitto på 200 kr. Tänkte därför unna mig något nytt. Hittade två tröjor som jag gillade så jag köpte båda och tänkte jag skulle bestämma mig hemma sedan för vilken av dem (eller kanske båda) jag skulle behålla. Nu på kvällen sade jag på mig tröjorna, (en i taget självklart) och visade Tomas. Den ena gillade han, men inte den andra. Tänkte jag skulle fråga Ella också vad hon tyckte. Så jag visade henne den tröjan som Tomas inte gillade och frågade om hon tyckte den var fin?
- Nej mamma, den var inte fin.
-Tycker du inte den är fin?försökte jag.
-Nej, den är inte fin. Jag tycker du ska ha en rosa klänning med Hello Kitty....
Hm, tror inte att jag och min dotter har riktigt samma klädsmak... Men det blir nog att jag lämnar tillbaka den tröjan. Kanske lite lät påverkad, men efter att den blivit så total ratad av min man, och min dotter så tyckte plötsligt inte jag heller att den var lika fin heller.

Just nu sitter Ella och Felix under vårt matbord. Tror de leker att det är en koja. SÅ mysigt att höra dem skratta och leka tillsammans. Blir nog bra för Felix att komma till förskolan i morgon. Att få leka av sig ordentligt :)

Nu är de dax att lägga barnen. Men sist men inte minst.... Grattis Ella på namnsdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar